«تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» رونمایی می‌شود
کد خبر: 1316695
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
27 آبان‌ماه در شهرری؛

«تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» رونمایی می‌شود

گروه ادب: جدیدترین کتاب استاد سیدحمیدرضا میرعظیمی با عنوان «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» در سالن شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران رونمایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 ، جهانگیر رهبری، مدیر کتابخانه 13 آبان در ارتباط با رونمایی از کتاب «تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت» گفت: مراسم رونمایی کتاب تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت نوشته سیدحمیدرضا میرعظیمی به همت فرهنگسرای ولاء و بهمن و با مشارکت دانشگاه تهران و دانشگاه علوم و حدیث و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 20  و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 و 16 در سالن شیخ مفید دانشگاه علوم حدیث پردیس تهران برگزار می‌شود.



وی در ادامه اظهار کرد: این کتاب تأملی نو بر تبیین دین به ‌عنوان نظریه‌ای برای پاسخگویی به مسائل متکثر و متحول انسان‌ها را فراهم می‌کند تا با بیان ساختار و نظام کلی مربوط به آن که از قرآن و سنت و تحلیل مفاد آن برگرفته شده، زمینه برای بهره‌گیری از آن در پژوهش‌های تفصیلی و کاربردی در عرصه اجتهاد و ... از طریق منابع و روش‌های معتبر مهیا شود.



رهبری عنوان کرد: در کتاب تشریع و تبیین دین در قرآن و سنت ضمن پرداختن به معانی لغوی و اصطلاحی دین، تشریع و تبیین آن و بررسی دیدگاه‌ها و تعاریف مختلف در مورد آن‌ها با بیان تعریف مختار برای هر یک از آن‌ها به تبیین دین به‌ عنوان اصطلاحی کلیدی پرداخته شده که در آیات و روایات مورد توجه فراوان است.



مدیر کتابخانه 13 آبان در ادامه توضیح کتاب ذکر کرد: عمده مباحث این کتاب و نظریه تبیین دین در پیوند با علوم اسلامی و رشته‌های تخصصی دیگر طی دهه 70 شمسی توسط نویسنده کتاب در جلسات درس بیان شده است و سپس در سال‌های 85 ـ 88 در قالب این اثر تدوین شده، اما فرصت بازبینی آن برای نشر فراهم نشده است.



وی افزود: بحث‌های مهم دیگری به‌ویژه در حوزه روش تبیین و جنبه‌های کاربردی و نمونه‌های آن در هر سه بخش تفسیر، تاویل و تفصیل احکام متناسب با شرایط زمانی و مکانی وجود دارد.



رهبری با اشاره به این رونمایی ذکر کرد: این رونمایی 27 آبان‌ماه از ساعت 9:30 در سالن شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران به نشانی جنب ورودی حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) برگزار می‌شود.



علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33749134 تماس بگیرند.

captcha