سیزدهمین آئین حامیان نسخ خطی برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر: 1319639
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

سیزدهمین آئین حامیان نسخ خطی برگزیدگان خود را شناخت

گروه ادب: برگزیدگان سیزدهمین آئین حامیان نسخ خطی صبح امروز، 28 آبان در مراسم اختتامیه معرفی شدند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیزدهمین آئین حامیان نسخ خطی صبح امروز، 28 آبان با حضور مسئولان و پژوهشگران حوزه نسخ خطی در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.



مرحوم آیت‌الله عبدالعزیز طباطبایی و سیدمحمد دبیرسیاقی به دلیل مجاهدت‌های علمی مورد تجلیل ویژه قرار گرفتند و در بخش کتاب، «التعلیقات» اثر سیدحسین موسویان، «المقنع فی الحساب الهندی» اثر محمدمهدی کاوه یزدی و رضا افخمی، «فهرست کتابخانه سلطنتی ایران» از انتشارات مجلس شورای اسلامی، اثر سیدمحسن حکیم و «فهرستگان نسخه‌های خطی ایران» از حجت‌الاسلام مصطفی درایتی به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.



در این همایش، کتاب «الرساله المحیطیه» اثر یونس کرامتی، «کتابشناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره» از عارف نوشاهی، «مخطوطات کربلا» اثر سلمان هادی، «برابرسنجی گاه‌شمار دست‌نبشته‌ها» از علی صفی‌پور، «کهن‌ترین امیری‌های مازندران» اثر یوسف الهی، شهرام قلی‌پور گودرزی و «دزفول در دوره مشروطیت» اثر محمدحسین حکمت‌فر و فرامرز معتمددزفولی به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.



در بخش پایان‌نامه، «مدیریت دانش در بخش نسخ خطی کتابخانه‌های ایران و ارائه یک مدل کاربردی» و «میراث مخطوطات شیعه در کتابخانه‌های ترکیه» به عنوان آثار برگزیده و «تاریخ حفاظت و مرمت آثار کاغذی و صحافی در ایران» و «بررسی میزان بهره‌گیری از استانداردهای ابرداده‌ای در ذخیره‌سازی نسخه‌های خطی موجود در پایگاه‌های نسخه‌های خطی فارسی» به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند.



در این مراسم همچنین از خانواده مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه گروسی و خانواده مرحوم سیدالعراقین به دلیل اهدای نسخ خطی تجلیل شد و در حوزه پیشکسوتان فهرست‌نویسی نیز از حجت‌الاسلام والمسلمین براتعلی غلامی‌مقدم، زهره معیری، سیدشمس‌الدین قرشی و سیدمحمد اصفیایی تجلیل به عمل آمد.



در حوزه «مرمت و بازسازی نسخ خطی» هم از حجت‌الاسلام سیدجعفر کشفی و منظر نیک‌یار و در حوزه «نشریه برگزیده» از مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و سیدعلی موجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین اشکوری ریاست مجمع ذخایر اسلامی، حسینی، ریاست کتابخانه و موزه ملی ملک، حجت‌الاسلام سیدعلی طباطبایی، مدیر وبگاه کاتبان، اکبر ایرانی، امیر ارشاد لنگرودی، رضا وحیدزاده، اکرم‌سادات منتهایی، هایده چیذری، زهرا طاهری، سیدفرشید سادات شریفی و عبدالحسین طالعی‌قدردانی شد.



گفتنی است که در پایان این مراسم از کتاب نفیس دیوان حافظ، ارج‌نامه مرحوم آیت‌الله سیدعبدالعزیز طباطبایی و سیدمحمد دبیر سیاقی و جلد 45 فهرست‌ نسخ‌خطی کتابخانه ملی ایران رونمایی شد.

captcha