نیاز جامعه امروز تبیین عمقی فلسفه نهضت حسینی است
کد خبر: 1319885
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
حجت‌الاسلام رستمی:

نیاز جامعه امروز تبیین عمقی فلسفه نهضت حسینی است

گروه اندیشه: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو گفت: نیاز جامعه امروز این است که فلسفه نهضت حسینی و قیام عاشورا به‌صورت عمقی و محتوایی برای مردم تبیین شود.


حجت‌الاسلام فرهاد رستمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  آذربایجان غربی، گفت: قیام عاشورا حاوی نکات مهمی در موضوعات اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی است که ضروری است در جامعه امروز به‌صورت محتوایی تبیین شود.



وی با بیان اینکه عاشورا دانشگاه و مکتب انسان‌ساز است، افزود: نیاز جامعه امروز ما این است که مطالب و مفاهیم جاری در فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته و در اختیار مردم گذاشته شود.



حجت‌الاسلام رستمی تعظیم و تکریم شعائر دینی در جامعه را راهکاری برای صیانت از فرهنگ اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان امت اسلامی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر عزاداری سیدالشهدا(ع) به معنای واقعی کلمه در جامعه عینیت پیدا کند دیگر نمی‌توانند بر جامعه اسلامی تسلط پیدا کنند.



این مقام مسئول عنوان کرد: اگر شعور حسینی در مفهوم حقیقی کلمه در زندگی فردی و اجتماعی افراد جاری و ساری شود دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود برای دست‌اندازی‌های فرهنگی به جامعه اسلامی ناکام خواهند ماند.



وی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند تا با استفاده از حربه‌های مختلف فرهنگی با ایجاد انحراف و خرافه اصل عزاداری‌های اهل بیت(ع) را به حاشیه بکشند و در موضوعات محتوایی عاشورا انحراف ایجاد کنند.



حسینی‌وار عمل کردن، رسالت امروز جامعه در حفظ ارزش‌هاست



حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: رسالت جامعه امروز در برابر صیانت از ارزش‌های عاشورایی این است که حسینی‌وار عمل کنیم و به اهداف قیام عاشورا که همان اجرای احکام و دستورات الهی در جامعه بود جنبه عینی و عملی دهیم.



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو در پایان ابراز کرد: مکتب امام حسین(ع) مردم را با اسلام حقیقی آشنا کرد و از همین رو تکریم شعائر دینی در ماه محرم فرصت خوبی برای تجدید میثاق مردم با ولایت، امامت و اهل بیت(ع) است که در قالب عزاداری‌های مبتنی بر معرف و بصیرت ولایی در جامعه ظهور و بروز می‌یابد.

captcha