راه‌های کمال معنوی بانوان در جامعه گشوده باشد/ وظایف زنان؛ مکمل مردان
کد خبر: 1375971
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳
عمرانی:

راه‌های کمال معنوی بانوان در جامعه گشوده باشد/ وظایف زنان؛ مکمل مردان

گروه اجتماعی: نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید راه‌های کمال معنوی بانوان در جامعه گشوده باشد، گفت: هیچ تفاوتی میان نگاه‌های افراطی در برخی کشورها که به اسم اسلام دست به محدودیت‌هایی برای زنان می‌زنند با آنچه در غرب با ایجاد موج‌های فمینیسم راه می‌اندازند، وجود ندارد.

سکینه عمرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مهم‌ترین حقوق بانوان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: نیاز بانوان امروز ما عدالت جنسیتی است نه تساوی جنسیتی.

وی ادامه داد: به زن باید به عنوان یک انسان نگاه کرد نه یک کالا، انسانی که می‌تواند همچون مردان به درجات بالای معنوی برسد. زنان نباید در راستای اهداف مردان به کار گرفته شوند. چه در زمان جاهلیت عرب و چه امروز در کشورهای مدرن، نگاه نسبت به زنان به مثابه یک کالا بوده است.

نماینده مردم سمیرم با تأکید بر اینکه باید راه‌های کمال معنوی بانوان در جامعه گشوده باشد، گفت: هیچ تفاوتی میان نگاه‌های افراطی در برخی کشورها که به اسم اسلام دست به خشونت و محدودیت‌های مختلفی برای زنان می‌زنند با آنچه در غرب با ایجاد موج‌های فمینیسم راه می‌اندازند وجود ندارد.

وظایف زنان مکمل وظایف مردان است نه رقیب آنان

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به زنان به عنوان یک انسان مستقل نگریسته شود وظایف خاصی برای ایشان تعریف می‌شود، گفت: در این صورت وظایفی برای زنان تعریف می‌شود که مکمل وظایف مردان است نه رقیب آنان.

عمرانی با تأکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی که بر عهده بانوان قرار می‌دهند نباید به نحوی باشد که زن از خانواده خود فاصله بگیر‌د، اظهار کرد: در این راستا باید امکانات و خدمات ویژه‌ای برای حضور زنان در جامعه پیش بینی شود تا بانوان با خیالی آسوده به لطایف زندگی که همان بخشش و ابراز محبت است، بپردازند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به حقوق زنان در خانواده اشاره و عنوان کرد: اگر حقوق بانوان از سوی مردان در خانواده به گونه‌ای شناخته نشود که زنان شریک خانواده محسوب شوند و به دور از نگاه‌های افراطی و تفریطی زن سالاری و یا مرد سالاری نباشند برای خانواده ایجاد ضرر و خسران دارد.

ایجاد تعادل بین وظایف زن و مرد، با توجه به ابعاد آموزشی و فرهنگی

وی ایجاد تعادل بین وظایف زن و مرد را منوط به توجه به ابعاد آموزشی، فرهنگی دانست و گفت: فرزندی که در خانواده متعادل رشد کند جامعه را به سوی جرم و بزهکاری کمتر سوق می‌دهد.

captcha