فرهنگ زیربنای اقتصاد است/ همه ضایعات عرصه فرهنگ ناشی از کم کاری است
کد خبر: 1390216
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
حجت الاسلام نکونام:

فرهنگ زیربنای اقتصاد است/ همه ضایعات عرصه فرهنگ ناشی از کم کاری است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ زیربنای اقتصاد است، گفت: فرهنگ می تواند عرصه جهاد اقتصادی دشمن را بشکند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار با مدیران تبلیغات اسلامی اهمیت فرهنگ را از اقتصاد بالاتر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد عرصه جولانگاه دشمن است، گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی بیش از آنکه به فرهنگ دل بسته باشند به اقتصاد دل بسته اند و امیدوارند که با تمام وجود بتوانند از طریق اقتصادی مردم را تسلیم کنند و به دولتمردان فشار بیاورند.

به گفته وی، اقتصاد عرصه اول جهاد است و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در هیمن راستاست.

حجت‌الاسلام نکونام خاطرشان کرد: فرهنگ زیربناست چونکه فرهنگ انسان هایی را می‌سازد که مدت‌های مدیدی در شعب ابی‌طالب با یک جبه خرما مقاومت می‌کنند.

وی افزود: فرهنگ می تواند مقاومت را در درون جامعه و ملت آنچنان نهادینه کند که نه تنها اقتصاد بلکه هیچ چیز دیگری نتواند به آن آسیب وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فرهنگ جز ایمان و دین چیز دیگری نیست گفت: فرهنگ همان کاری است که باید محکم و مقاوم همیشه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه اشکال ما این است که از کارهای اصلی‌مان دور شده ایم گفت: وقتی از وظیفه خود دور می شویم مقام معظم رهبری ناچار می‌شود یک سال را به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کنند تا یک پویایی جدید و انگیزه ای تازه و یک حرکت جهادی و یک مدیریت تمام عیار جهادگونه در ما بوجود آورد و ما را فعال کند.

وی اظهارکرد: آنچه که مهم است در این سال باید انگیزه ما قوی و شوقمان به حرکت زیاد شود و امسال واقعا غیر از سال گذشته باشد بر همین اساس باید با برنامه ریزی در استان برای تحقق شعار سال به ندای رهبری لبیک بگوییم.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه این همه ضایعات در عرصه فرهنگ ناشی از کم کاری ماست، گفت: همه نهادهای فرهنگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت علوم، آموزش و پرورش و حوزه های علیمه  همه در امر فرهنگ مقصریم و باید کاری کنیم که ضایعات فرهنگی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: باید انگیزه ها را در این سال تقویت کنیم تا پایان سال لبخندی بر روی لبان امام زمان(عج) بنشانیم و با این لبخند قلب امام زمان(عج) را خوشحال و رضایت پروردگار را کسب کنیم.

به گزارش ایکنا، در این دیدار حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به ناگذاری این سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آمادگی مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ دینی اعلام کرد.
 

captcha