یادواره شهدای گمنام منطقه عشایری سودجان برگزار شد
کد خبر: 1400350
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

یادواره شهدای گمنام منطقه عشایری سودجان برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین یادواره شهدای گمنام شهر سودجان باحضور ارزشمند خانواده شهدا و ایثارگران،‌ مسئولان و مردم شهیدپرور منطقه عشایری سودجان در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید‌شهاب‌الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ امروز، هفتم اردیبهشت ‌در اولین یادواره شهدای گمنام منطقه عشایری سودجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به آثار لقمه حلال اشاره کرد و گفت: شهدا به این مسئله بسیار مقید بودند و با این مراقبت‌ها  بود که به این درجه والا رسیدند.

وی سراسر زندگی شهدا را درس دانست و اظهار کرد: ولایت‌مداری و پیروی از فرمان ولی فقیه زمان، از دیگر شاخصه‌های شهدا بود که در هیچ جای دنیا همانندی ندارند؛ تنها در قسمتی از تاریخ آن هم در واقعه عاشورا می توان این مسئله را دید.

به گفته وی، استکبار‌ستیزی یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا بود که در دوران ستمشاهی و در طول هشت سال دفاع مقدس با لبیک به فرمان امام راحل آن‌چنان با قدرت و با تمام وجود در مقابل استکبار و متجاوزان ایستادند و با نثار جان خود در تاریخ جاودانه شدند.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار  کرد: ما باید از شهدا درس بگیریم همانگونه که شهدا در مقابل استکبار ایستادند ما هم نباید هیچ‌گاه از ارزش‌های اسلام و انقلاب کوتاه بیاییم و امیدواریم مسئولین مذاکره‌کننده به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه  و در مذاکرات عملی کنند و حافظ خون شهدا باشند.

captcha