اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت؛ دلیل عزت ایران اسلامی
کد خبر: 1413362
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت؛ دلیل عزت ایران اسلامی

گروه اجتماعی: پاسداران، جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، با جان و دل از اسلام و ایران صیانت کردند و با اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت، کشور را از خطرات مصون نگه داشته و به آن عزت و افتخار بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی شب گذشته، یازدهم خرداد در همایش تجلیل از جانبازان استان نشر فرهنگ ایثار و شهادت را ‌بین نسل جدید از وظایف مهم دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی دانست و گفت: ایران و ایرانی به برکت وجود ایثارگران راه عزت و افتخار را طی کرده است؛ اکنون نیز وظیفه است تا مسئولان با روحیه از خودگذشتگی، تواضع و فداکاری این فرهنگ را در نسل حاضر و آینده نهادینه کنند.
وی با اشاره به رشادت‌های جوانان آن دوران، ادامه داد:‌ پاسداران، جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، با جان و دل از اسلام و ایران صیانت کردند و با اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت، کشور را از خطرات مصون نگه داشته و به آن عزت و افتخار بخشیدند.
جبارزاده اظهار کرد: امروز، بعد از گذشت  36سال از عمر انقلاب، آنچه که موجب شده کشتی انقلاب به ساحل امن نجات برسد، نشأت گرفته از فدارکاری‌‎ها و ازجان‌گذشگی‌های ناخدایان این کشتی، یعنی شهدا و جانبازان است.

دلاوری‌های جانبازان از اذهان ملت ایران محو نمی‌شود

قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: روز جانباز فرصتی مناسب برای قدردانی از ارزش‌آفرینان و ارج نهادن به مجاهدت‌های چشمگیر جانبازان است؛ این علمداران و یادگاران گرانبهای دوران دفاع مقدس با جانفشانی‌ها و رشادت‌های خود همواره پاسدار و امانتدار شهیدان بوده و هستند.
صمدیان افزود: رشادت‌ها و حماسه‎آفرینی‌‎های شهدا، جانبازان و آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز از اذهان ملت ایران محو نمی‌شود.
وی ادامه داد: جانبازان، سند زنده ایثارگری و ترجمان بی‌بدیل جانفشانی و فداکاری در راه حفظ ارزش‌های اسلام و شهیدان زنده‌ای هستند که با سلاح ایمان، عقیده و معنویت، دست از تمام وابستگی‌های دنیوی خود شسته به ستیز و نبرد با دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب و دفاع از اهداف و ارزش‎‌های متعالی اسلام پرداختند.

captcha