۲۲ گروه استهلال، هلال ماه رمضان را در خوزستان رصد می‌کنند
کد خبر: 1423110
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

۲۲ گروه استهلال، هلال ماه رمضان را در خوزستان رصد می‌کنند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد استهلال خوزستان از مستقر شدن ۲۲ گروه استهلال به منظور رؤیت هلال ماه در مناطق مختلف خوزستان خبر داد.

حمید خلفی، دبیر ستاد استهلال خوزستان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: با توجه به اینکه امسال ماه شعبان 30 روز است، به منظور اینکه یقین در رویت هلال ماه حاصل شود، مقرر شد گروه‌های استهلال از روز گذشته ششم تیر به مناطق مورد نظر در سطح استان اعزام شدند. کار این گروه‌ها امروز شنبه هفتم تیر نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: روز گذشته با توجه به عمر کوتاه هلال و اینکه قبل از غروب خورشید، غروب کرد، امکان رؤیت وجود نداشت. امروز با توجه به افق، احتمال رؤیت هلال ماه بین ساعت 20:25 تا 20:35 در کشور وجود دارد.

خلفی با اشاره به تجهیزات و ابزارهای علمی گروه‌های استهلال در خوزستان ادامه داد: این گروه‌ها از دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز، ارتش، انجمن ستاره‌شناسی اهواز، سپاه حضرت ولیعصر(عج) هستند. سایر گروه‌هایی نیز در شهرستان‌ها مستقر هستند.

دبیر ستاد استهلال خوزستان در پایان اظهار کرد: در استان 22 گروه به مناطق موردنظر اعزام شده‌اند و همه گروه‌ها زیر نظر دفاتر ائمه جمعه و به همراه یک روحانی به رصد هلال ماه می‌پردازند.

captcha