روزه‌داری در شهرهایی که خورشید در آن‌ها غروب نمی‌کند
کد خبر: 1423509
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

روزه‌داری در شهرهایی که خورشید در آن‌ها غروب نمی‌کند

گروه بین‌الملل: مسلمانان ساکن مناطق شمالی کشور سوئد که در این وقت سال خورشید همواره در آسمانشان می‌درخشد، برای روزه‌داری با چالش مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin»، در شهرهایی مانند «کرونا» در شمال سوئد، در این موقع از سال خورشید غروب نمی‌کند و مسلمانان این مناطق برای تعیین زمان روزه‌داری نیازمند راه‌حلی از سوی مراجع و نهادهای دینی هستند.
در پاسخ به این نیاز، شورای تحقیقات و فتوای اروپا دستورالعمل‌هایی را برای روزه‌داران این مناطق ارائه کرده است.
بر اساس این دستورالعمل، مسلمانان ساکن شهرهایی مانند کرونا می‌توانند با تبعیت از اوقات شرعی شهر استکهلم، پایتخت سوئد، در ماه رمضان روزه بگیرند تا فرصتی برای افطار و سحر داشته باشند.
بنابراین مسلمانان مناطقی که خورشید در آن‌ها غروب نمی‌کند از اوقات شرعی مناطق جنوبی‌تر که شاهد طلوع و غروب خورشید هستند، تبعیت می‌کنند.
محمد خلفی، از اعضای اتحادیه اسلامی سوئد گفت: در گذشته که تعداد مسلمانان در سوئد زیاد نبود، چنین مشکلاتی هم نمود چندانی نداشت،  اما در سال‌های اخیر با افزایش تعداد مسلمانان این مسئله به یک چالش تبدیل شده است. پیشنهادات زیادی برای چگونگی حل این مشکل وجود داشت اما نهایتاً این تصمیم اتخاذ شد.
در حال حاضر در شهر استکهلم فاصله زمانی بین طلوع و غروب خورشید حدود 18 ساعت و 31 دقیقه است.

captcha