کسب حلال و لقمه پاک تأثیر زیادی در استجابت دعا دارد
کد خبر: 1425254
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

کسب حلال و لقمه پاک تأثیر زیادی در استجابت دعا دارد

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن استجابت دعا را وابسته به کسب حلال و لقمه پاک دانست و گفت: کار کردن برای بدست آوردن روزی حلال جهاد در راه خدا محسوب می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‎الاسلام علی دهقانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن امروز، 11 تیر‌ در نشست اخلاق کارکنان این ناحیه، یکی از خصوصیات اهل تقوا را کسب درآمد حلال دانست.

وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: عبادت با خوردن حرام مثل بنا بر روی رمل است که زود خراب می‎شود، گفت: ما وقتی بخواهیم ساختمانی احداث کنیم، شالوده را برداشته تا به‌جای سفت برسیم بنابراین عبادت نیز زمانی مؤثر واقع می‎شود که پایه آن بر رزق حلال باشد.

حجت‎الاسلام دهقانی با بیان اینکه عبادت 70 جزء دارد و افضل آن طلب حلال است، افزود: قبولی عبادات بستگی به کسب حلال دارد و اگر کسی برای رزق حلال زحمت بکشد و با خستگی ناشی از کار، شب را به روز آورد او آمرزیده است.

وی با بیان اینکه انسان باید طبق فرموده قرآن به طعامش نگاه کند که طعام می‌تواند جسمی باشد یا روحی، اظهار کرد: بر اساس روایات کسی‌که گوش دهد به سخن گوینده‌‏ای در حقیقت او را پیروی کرده است که اگر گوینده از خدا بگوید خدا را اطاعت کرده است و اگر گوینده مطالب شیطانی بگوید، شیطان را پیروی کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن استجابت دعا را وابسته به کسب حلال و لقمه پاک دانست و گفت:  انسان باید نعمت‏‌های خدا را از طریق صحیح بدست آورد و در راه صحیح نیز استفاده کند؛ چراکه کار کردن برای بدست آوردن روزی حلال جهاد در راه خدا محسوب می‎شود.

وی به تأثیر نحوه به‌دست آوردن رزق و روزی اشاره کرد و گفت: آنهایی که نان خور انسان محسوب می‎شوند، اگر فرد درآمد را از طریق‌ غیر‌حلال کسب کرده باشد هرچه استعدادهای کسانی‌که تحت تکفل او هستند سرکوب شود ریشه و مقصر آن این شخص حساب می‌‏شود و خدا در روز قیامت او را مواخذه می‎کند.

دهقانی افزود: خدا شاید از حق خود بگذرد ولی از حق‌الناس نمی‎گذرد؛ همانگونه که می‌‏فرماید: به عزتم قسم از کسی  نمی‎گذرم که بر او حق‌الناس باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بروجن به اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می‎فرماید: اگر آخرالزمان را درک کردید نخوابید مگر اینکه با طهارت باشید، اظهار کرد: منظور از طهارت این است که نخوابید مگر اینکه حق حق(خدا) و حق خلق(حق‌الناس) به گردنت نباشد.

وی صدقه، استغفار، شستن دست‎ها موقع غذا خوردن، خوش اخلاقی،  خوش رفتاری با همسایه و ضعیفان، احسان به والدین، خوش نیت بودن، حضور در مسجد قبل از اذان و مداومت در طهارت و وضو را از عوامل وسعت رزق برشمرد.

captcha