به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجتالاسلام علی دهقانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن امروز، 11 تیر در نشست اخلاق کارکنان این ناحیه، یکی از خصوصیات اهل تقوا را کسب درآمد حلال دانست.
وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: عبادت با خوردن حرام مثل بنا بر روی رمل است که زود خراب میشود، گفت: ما وقتی بخواهیم ساختمانی احداث کنیم، شالوده را برداشته تا بهجای سفت برسیم بنابراین عبادت نیز زمانی مؤثر واقع میشود که پایه آن بر رزق حلال باشد.
حجتالاسلام دهقانی با بیان اینکه عبادت 70 جزء دارد و افضل آن طلب حلال است، افزود: قبولی عبادات بستگی به کسب حلال دارد و اگر کسی برای رزق حلال زحمت بکشد و با خستگی ناشی از کار، شب را به روز آورد او آمرزیده است.
وی با بیان اینکه انسان باید طبق فرموده قرآن به طعامش نگاه کند که طعام میتواند جسمی باشد یا روحی، اظهار کرد: بر اساس روایات کسیکه گوش دهد به سخن گویندهای در حقیقت او را پیروی کرده است که اگر گوینده از خدا بگوید خدا را اطاعت کرده است و اگر گوینده مطالب شیطانی بگوید، شیطان را پیروی کرده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن استجابت دعا را وابسته به کسب حلال و لقمه پاک دانست و گفت: انسان باید نعمتهای خدا را از طریق صحیح بدست آورد و در راه صحیح نیز استفاده کند؛ چراکه کار کردن برای بدست آوردن روزی حلال جهاد در راه خدا محسوب میشود.
وی به تأثیر نحوه بهدست آوردن رزق و روزی اشاره کرد و گفت: آنهایی که نان خور انسان محسوب میشوند، اگر فرد درآمد را از طریق غیرحلال کسب کرده باشد هرچه استعدادهای کسانیکه تحت تکفل او هستند سرکوب شود ریشه و مقصر آن این شخص حساب میشود و خدا در روز قیامت او را مواخذه میکند.
دهقانی افزود: خدا شاید از حق خود بگذرد ولی از حقالناس نمیگذرد؛ همانگونه که میفرماید: به عزتم قسم از کسی نمیگذرم که بر او حقالناس باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بروجن به اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که میفرماید: اگر آخرالزمان را درک کردید نخوابید مگر اینکه با طهارت باشید، اظهار کرد: منظور از طهارت این است که نخوابید مگر اینکه حق حق(خدا) و حق خلق(حقالناس) به گردنت نباشد.
وی صدقه، استغفار، شستن دستها موقع غذا خوردن، خوش اخلاقی، خوش رفتاری با همسایه و ضعیفان، احسان به والدین، خوش نیت بودن، حضور در مسجد قبل از اذان و مداومت در طهارت و وضو را از عوامل وسعت رزق برشمرد.