بهره‌وری، رقابت‌پذیری و اصلاح نظام مالی؛ از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 1448091
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
محسن رضایی اظهار کرد:

بهره‌وری، رقابت‌پذیری و اصلاح نظام مالی؛ از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه کارآفرینی، بهره‌وری و رقابت‌پذیری، اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، خودکفایی و اصلاح نظام مالی را از مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، 17 شهریور در نخستین همایش علمی ـ تخصصی اقتصاد مقاومتی فارس به‌صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.
وی به محورهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: توسعه کارآفرینی و مشارکت اقشار مختلف جامعه، بهره‌وری و رقابت‌پذیری، اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، خودکفایی، اصلاح نظام مالی و صادرات و نفت و گاز از مهم‌ترین این محورها هستند که هر کدام از آنان می‌توانند تحولات بزرگی را در زمینه تولید و رشد اقتصادی به‌وجود آورند.

لزوم نقش‌آفرینی استان فارس در زمینه تحولات اقتصادی
رضایی با اشاره به اینکه تصمیمات مختلفی برای ساماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور گرفته شده است، بر لزوم نقش‌آفرینی استان فارس در زمینه تحولات اقتصادی تأکید کرد.
دبیر مجمع تشخیصت مصلحت نظام گفت: گردشگری سلامت، کشاورزی و اقتصاد دانش‌بنیان از حوزه‌های مهم اقتصادی هستند که پرداختن به آن‌ها می‌تواند موجب تحول اقتصادی در استان فارس شود.
وی با تأکید بر اینکه صنعت در استان فارس باید هدفمند شود، گفت: صنعت جزیره‌ای که با کشاورزی، تجارت و گردشگری ارتباط نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.
رضایی همچنین موقعیت ژئوپولتیک استان فارس را عاملی جهت به‌وجود آمدن امنیت در سرمایه‌گذاری دانست و گفت: استان فارس باید برنامه‌های مدون در ارتباط با قسمت‌های مختلف استان‌های مجاور و منطقه خلیج فارس تدوین کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بورس بیمه و بانک را محورهای مهم اقتصادی در استان فارس برشمرد و گفت: این استان می‌تواند با راه‌اندازی بورس کشاورزی به بورس منطقه‌ای حتی برای کشورهای خلیج فارس تبدیل شود.
وی گفت: در طی 10 سال گذشته مشکلات خشکسالی، محیط زیستی و نرخ مبادله‌ای و تحریم‌های اقتصادی سه موج سیاه اقتصادی بودند که استان فارس را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است که با شناسایی نقاط آسیب‌پذیری این استان می‌توان مؤلفه‌های اقتصاد پایدار را در آینده مهیا کرد.

captcha