هدف از تشکیل قرارگاه قرآنی فارس، قطب قرآنی شدن این استان است
کد خبر: 1452259
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
حجت‌الاسلام رصاف:

هدف از تشکیل قرارگاه قرآنی فارس، قطب قرآنی شدن این استان است

گروه اجتماعی: دبیر قرارگاه قرآنی استان فارس با اشاره به راه‌اندازی این قرارگاه در این استان هدف از تشکیل آن را قطب قرآنی شدن استان فارس دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام امین رصاف امروز، 30 شهریور در مراسم معارفه خود به‌عنوان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و همچنین آغاز به‌کار حوزه‌های علمیه تحت اشراف این نهاد که در مصلای نماز جمعه شیراز برگزار شد، به اقدامات صورت‌گرفته در نهاد نمایندگی ولی فقیه در طی چند مدت اخیر اشاره کرد و گفت: در این نهاد تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است که به فضل خدا اکنون تمام امور قرارگاه فرهنگی فارس نهایی شده و در این هفته یا هفته آینده فعالیت این قرارگاه به‌صورت رسمی آغاز می‌شود که در آن از همدلی مسئولان استان فارس بهره برده‌ایم.
وی با اشاره به قرارگاه قرآنی استان فارس عنوان کرد: این قرارگاه قرآنی با هدف قطب قرآنی شدن استان فارس تشکیل شده است و اساسنامه آن تدوین شده و در این هفته یا هفته آینده به‌صورت رسمی فعالیت می‌کند.
سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس اظهار کرد: شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه استان فارس در کشور بی‌نظیر است و تمام مدیران دانشگاه‌ها و حوزه و مسئولان ارشد نظام در یک شورا جمع شده‌اند و اساسنامه به تصویب رسیده و دبیرخانه آن مستقر شده است و نیروهای دبیرخانه کارخود را انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد:‌ در رابطه با ارتباط با علما و روحانیان نیز باید گفت همواره مطالبه جدی نهاد و دفتر نماینده رهبری است که بتواند تا آنجا که امکان دارد تمام مجموعه‌های تحت امر خود را در خدمت علما و روحانیت استان قرار دهد و می‌خواهد که با این علما نیز ارتباط و همکاری بیشتری داشته باشد؛ بنابراین برنامه‌های ارتباط با روحانیت یکی از برنامه‌های ویژه‌ای است که دنبال می‌شود.
حجت‌الاسلام رصاف گفت:‌در استان جوامعی مانند جامعه روحانیت شیراز و اساتید حوزه‌های علمیه وجود دارد که بسیار ممتاز نسبت به سایر مکان‌ها فعالیت می‌کنند و امید داریم که این فعالیت‌ها در آینده تقویت شوند.
وی تأکید کرد: درب دفتر مقام معظم رهبری به روی اقشار مختلف به‌ویژه فرهیختگان و علما باز است که بتوانیم از راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شویم.
معاون حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: همواره تلاش حوزه‌های علمیه فارس بر این بوده است که آنچه مقام معظم رهبری به‌عنوان نقشه راه و مطالبه از حوزه‌های علمیه بیان فرموده را به‌عنوان یک دستورالعمل برای خود به حساب آورد و برای آن برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه تلاش‌های گسترده‌ای با عنایت آیت‌الله ایمانی در استان فارس در این زمینه صورت گرفته است، افزود: حقیقتاً اکنون یک جهش و خیزش بسیار خوب در حوزه‌های علمیه ایجاد شده که باید از آن قدردانی کنیم و طلاب نیز باید از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.
حجت‌الاسلام رصاف تأکید کرد: در زمینه گزینش طلاب و برنامه‌ریزی تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که البته موفقیت‌هایی نیز به‌دنبال داشته است.
معاون حوزه‌های علمیه تحت اشراف نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس از تحصیل 750 طلبه در این حوزه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار هزار طلبه نیز در سراسر استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

captcha