۱۵ مهر؛ آخرین مهلت نام نویسی دارالقرآن آموزش و پرورش دزفول
کد خبر: 1452587
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

۱۵ مهر؛ آخرین مهلت نام نویسی دارالقرآن آموزش و پرورش دزفول

گروه فعالیت‌های قرآنی: نام‌نویسی دانش‌آموزان دارالقرآن دزفول از اول ماه مهر آغاز شد و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد یافت.

علیرضا اسفنده، مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به آغاز نام‌نویسی دانش‌آموزان این دارالقرآن از امروز اول ماه مهر اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ مهر برای نام‌نویسی اقدام کنند، پیش‌بینی‌ می‌شود حداقل ۵۰۰ و حداکثر دوهزار نفر به این مرکز قرآنی مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت دارالقرآن این اداره به پایان رسیده است، گفت: اما برای شروع به کار این دارالقرآن با موانعی مواجه هستیم، در این میان کمبود تجهیزات آموزشی یکی از این موانع است، همچنین کمبود نیروی استخدامی قرآنی از مهم‌ترین مشکلات آغاز فعالیت دارالقرآن دزفول بوده که برای برطرف کردن این مشکل مکاتباتی با رئیس اداره قرآن، نماز و عترت خوزستان انجام شده و وی نیز خواستار برطرف شدن هرچه سریع‌تر این موضوع بوده است.

مدیر دارالقرآن آموزش و پرورش دزفول در ادامه با اشاره به استخدام برخی نیروهای قرآنی که آموزش‌های لازم را ندیده‌اند، گفت: بر این اساس قراردادن این معلمان در چارچوب آموزش‌ها و مربیان قرآن، زمان‌بر خواهد برد، در این میان پیگیری‌های لازم برای جذب و استخدام صد درصدی نیروهای قرآنی این دارالقرآن آغاز شده است.

اسفنده با تأکید بر اینکه مشکلات دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در سه بخش مشهود است، گفت: نامشخص بودن وضعیت نیروی انسانی و کادر آموزشی، محدود بودن بودجه مالی و مستقل نبودن فعالیت این مراکز از مواردی هستند که باید به‌زودی تعیین وضعیت شوند.

اسفنده گفت: با بیان اینکه پیش‌بینی شده قریب به دو هزار نفر در این دارالقرآن نام‌نویسی خواهند کرد، دلیل این مهم بهبود تجهیزات و فضای آموزشی دارالقرآن است، به نظر می‌رسد با نام‌نویسی از این تعداد قرآن‌آموز 70 درصد به تعداد فعالان فراگیری علوم قرآنی این مرکز افزوده شود.

مدیر مدرسه قرآن‌ خاتم‌الانبیا‌(ص) دزفول به محدود بودن اعتبار این مدرسه اشاره کرد و از برگزاری همایش‌ها، دوره‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلف قرآنی و دینی در این مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: خیران قرآنی این شهرستان که خواستار همکاری با دارالقرآن آموزش و پرورش دزفول هستند، می‌توانند به اداره آموزش و پرورش دزفول مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه حفظ، احکام، قرائت، تفسیر دوره‌های آموزشی هستند که دانش‌آموزان دختر و پسر به همراه مادران خود می‌توانند در سه ترم تحصیلی شرکت کنند، گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن ویژه نخبگان قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های این مدرسه قرآن در سال تحصیلی خواهد بود.

captcha