نخستین گردهمایی «قافله خورشید» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1454529
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

نخستین گردهمایی «قافله خورشید» در بوشهر برگزار شد

گروه اجتماعی: نخستین گردهمایی «قافله خورشید» در بوشهر با حضور مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی و رفاهی شهدای خلیج فارس این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر امروز، 5 مهر در آئین نخستین گردهمایی «قافله خورشید» که به منظور تجلیل از فرماندهان رده گردان به بالا هشت سال دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی و رفاهی شهدای خلیج فارس در شهر بوشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دفاع مقدس و تشکر از برگزار کنندگان این همایش، اظهار کرد: تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس نشان از این دارد که آن ارزش‌ها و آرمان‌ها و آن حماسه‌ها و مجاهدت‌ها، هنوز نیز در جامعه رنگ آسمانی به خود دارد و راه حماسه آفرینان زنده و بالنده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با تأکید بر عدم هدر رفت تلاش‌ها، کوشش‌ها و مجاهدت‌ها، افزود: اعمال و امور دنیوی اگر در مجرای الهی باشد هیچ گاه از صفحه ثبت اعمال، برکات و آثار خارج نمی‌شود و این یک قاعده عمومی در کلان عالم وجود است.

هشت سال دفاع مقدس، اوج ایثارگری و مجاهدت رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشت
آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: کوچک‌ترین عمل در راستای تحقق اراده الهی تا بزرگ‌ترین فداکاری، هم در دنیا و هم در آخرت، هیچ‌گاه از این دایره عنایات الهی خارج نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در فضای زندگی انسان مبنا این است که هر عملی یک عکس‌العملی دارد، بیان کرد: انسان اگر بتواند در محاسبات زندگی خود عملی انجام دهد که عکس‌العمل آن عنایت خدا باشد، این بهترین شیوه زندگی است و در فضای بحران در زندگی بشری اگر انسان تکلیف الهی خود را انجام دهد آن عکس العمل الهی نصیب او می‌شود.
آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ای کم‌نظیر آفریدند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اوج ایثارگری و مجاهدت را به نمایش گذاشتند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در بحران‌ها شخصیت افراد مشخص می شود، اظهار کرد: شما عزیزان پیشکسوت عرصه دفاع مقدس، مردانی هستید که در عهدی که با خدا بسته‌اید، صادقانه وفادار هستید و در این مسیر امتحان خود را داده‌اید و در راستای همان حرکت، پیرو فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای هستید.
امام جمعه بوشهر تأکید کرد: شما عزیزان در هر جامعه‌ای که باشید مایه‌ی خیر و برکت و مانند ستاره بی‌غروبی هستید که خود نورانی هستید و هم جامعه را منور می‌کنید.
وی با بیان اینکه استان ولایتمدار بوشهر به خود می‌بالد که بزرگانی چون شما عزیزان دارد، گفت: در تمامی عرصه های نظام به ویژه دفاع مقدس، هر گاه نام رزمندگان استان بوشهر مطرح بوده با پیروزی، مجاهدت، سرافرازی ایران، دعای خیر امام و مقام معظم رهبری، سربلندی، افتخار خانواده‌ها و رعب و وحشت دشمنان، همراه بوده است.
آیت‌الله صفایی‌بوشهری تصریح کرد: بوشهر عزیز همچون مادری است که در طول تاریخ، رئیسعلی دلواری‌ها و شما عزیزان را پرورانده و هم‌اینک نیز این چنین است.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود افزود: جهان استکبار مطمئن باشد اگر بخواهد کوچک‌ترین تعرضی به ایران عزیز از طریق آب‌های خلیج همیشه فارس داشته باشد، استان بوشهر و رزمندگانی چون شما برای نابودی آنها بس خواهد بود.

استان بوشهر استان ولایت، مجاهدت و مقاومت است
وی ابراز کرد: این شعار همیشگی و تاریخی مردمان بوشهر است که استان ولایتمدار بوشهر برای حفظ حریم ایران در جنوب کشور کافی است و در تاریخ این را اثبات کرده‌ایم.
آیت‌الله صفایی‌بوشهری در بیانات خود خاطرنشان کرد: همگان معترفند که استان بوشهر استان ولایت، مجاهدت و مقاومت و استانی است که همیشه با خورشید بی‌غروب افتخار همراه بوده است.
مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در این آئین تجلیل گفت: اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات دوران با شکوه دفاع مقدس است که می‌توان با الگوگیری از شهدا و تلاش‌های مجاهدت گونه ایثارگران افق روشنی را برای میهن اسلامی ترسیم کرد و هفته دفاع مقدس نماد غیرت، وحدت دینی و یکپارچگی ملی است و دلیل اینکه امروز ایران اسلامی در محدوده ثبات و آرامش قرار دارد حاصل تلاش و رشادت‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: ملت ایران و ما مسئولان امروز داریم دستاورد از خودگذشتگی‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس استفاده می‌کنیم و باید قدردان رشادت‌ها و زحمات آنان باشیم و سهم استان بوشهر در سرداران و فرماندهان دفاع مقدس نسبت به جمعیت استان در مقایسه با سایر استان ها بیشتر بوده و این نشان پیشتازی و ولایت‌مداری جوانان استان بوشهر است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر بیان کرد: بنده به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید آمادگی داریم همراه با دیدگاه خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس در راستای توسعه استان بوشهر طبق سیاست‌های کلی کشور گام برداریم و با تمتم صراحت عرض کنم که بازگویی و یادآوری رشادت‌ها و خاطرات دفاع مقدس از زبان خود ایثارگران و رزمندگان یک وظیفه است تا نسل کنونی و آینده انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت پدران خود آشنا شوند.

یادآور می شود، در اختتامیه نخستین گردهمایی «قافله خورشید» بوشهر، جمعی از فرماندهان رده گردان به بالا هشت سال دفاع مقدس این استان توسط آیت الله صفایی بوشهری تجلیل شدند

captcha