ادبیات دفاع مقدس نگین ادبیات ایران اسلامی است/ لزوم ارائه الگوهای تربیتی اسلامی به جوانان
کد خبر: 1454754
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

ادبیات دفاع مقدس نگین ادبیات ایران اسلامی است/ لزوم ارائه الگوهای تربیتی اسلامی به جوانان

گروه اجتماعی: ادبیات دفاع مقدس نگین ادبیات ایران اسلامی است که در سال‌های گذشته دفاع مقدس و خاطرات مربوط به آن با قلم وکتابت توسط بانوان و در قالب ادبیات ناب در کتاب‎هایی همچون دا، پایی که در جبهه ماند، نورالدین پسر ایران و... منعکس شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز، ششم مهر در جمع دانش‎آموزان و معلمان دبیرستان صدرای تبریز با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هم سند مظلومیت و درعین حال، سند اقتدار، افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: پس از جنگ جهانی دوم، جنگ تحمیلی طولانی‌‎ترین جنگ در کل دنیا محسوب می‌شود که به ایران اسلامی تحمیل شد؛ در هشت سال جنگ تحمیلی، تمامی کفار و منافقان داخلی و خارجی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‎‏های مقدس آن قد علم کردند.
وی افزود: هدف از تشکیل سازمان ملل بعداز جنگ جهانی دوم، حمایت ازحقوق کشورها و جلوگیری از تضییع حقوق آن‎‏ها بود، ولی متاسفانه تعداد زیادی از همین کشورهای عضو همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و.. بر خلاف مصوبات خود عمل کردند و هشت سال جنگ تمام عیار را به ایران اسلامی تحمیل کردند.

وجود هفت‌‎هزار شهید زن درکشور نشان از حضور پرنگ این قشر در دوران جنگ دارد
حجت‌الاسلام عظیمی به جنایات متعددی از رژیم بعثی عراق همچون زنده به‌‎گور کردن زنان در مناطق جنگی، آلوده کردن آب‌های شرب نواحی مرزی کشور، استفاده از بمب‌های شیمیایی و... اشاره کرد و ادامه داد: پیروزی جنگ تحمیلی به نفع ایران، منحصر به قشر خاصی نیست و همه اقشار مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانش‎آموز و کسبه و... در این پیروزی نقش‌‎آفرینی کردند که نقش خواهران غیرقابل انکار و پررنگ بود و وجود هفت‌‎هزار شهید زن در کشور اثباتی بر این مدعاست.
وی ادبیات دفاع مقدس را نگین ادبیات ایران اسلامی برشمرد و گفت: خوشبختانه در‌‎سال‌‎های گذشته دفاع مقدس و خاطرات مربوط به آن با قلم وکتابت توسط بانوان و در قالب ادبیات ناب در کتاب‎هایی همچون دا، پایی که در جبهه ماند، نورالدین پسر ایران و.. منعکس شده است که سازمان تبلیغات اسلامی با نشر، چاپ و توزیع این‎‏گونه کتاب‎ها در این حوزه نقش‎آفرینی کرده است.

نقش دانش‎آموزان در پیروزی هشت سال دفاع مقدس برجسته بود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به نقش دانش‌‎آموزان در پیروزی هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: دانش‌‎آموز ۱۴ ساله‎ای که با دستکاری کردن شناسنامه‌‎اش راهی جبهه می‌شد و در راه اعتقادات خود شهید می‌‎جنگید و به مقام والای شهادت نائل می‌‎آمد و برای دفاع از ایران اسلامی پا در جبهه می‌‎گذاشت، به یقیین در این پیروزی سهیم است؛ چه دانش‌‎آموزانی که در جبهه شهید شدند، چه دانش‎‌آموزانی که به واسطه بمباران هواپیماهای رژیم بعث مانند دانش‎‌آموزان دبیرستان زینبیه میانه دست از دنیا شستند.
وی با بیان اینکه همه آحاد مردم نقش مهمی در جنگ تحمیلی چه درپشت جبهه و چه در خط مقدم ایفاء کردند ادامه داد: به برکت وجود حاکمیت اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه، جمهوری اسلامی در جنگ پیروز شد و اگر حاکمیت اسلامی و رهبری ولایت فقیه در کشور وجود نداشت محال بود که ایران اسلامی، پیروز جنگ باشد.

غربی‎ها تجدد را با نام تمدن در کشورهای اسلامی ترویج می‌کنند
حجت‌الاسلام عظیمی به اقدامات بی‎شرمانه حکومت‎های دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی در تاریخ اشاره کرد و گفت: در دوهزار و ۵۰۰ سال حکومت‎های شاهنشاهی، کشور ایران توسط حاکمیت‎‏های ناخلف، عیاش و نامعقول غارت شده و هیچ برگ زرینی و افتخاری از آن دوران در تاریخ ثبت نشده است.
وی اضافه کرد: شاهان آن روزگار با یک‎بار سفر به کشورهای اروپایی تجدد را با عنوان تمدن به کشور وارد کردند؛ در حالیکه بین تمدن و تجدد فاصله زیادی وجود دارد و الان نیز عده‎‏ای غرب‎‏زده درتلاشند تا همسو با غرب تجدد را در قالب فرهنگ بنام تمدن، تحمیل کنند که ماباید آگاه باشیم.
عضوشورای فرهنگی عمومی استان یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس سند مظلومیت میهن اسلامی است؛ چرا که جنگ تحمیلی ما نیز شبیه صحنه کربلا بود که دشمنان اسلام هم‎قسم شدند و با عده‎‏ای زیادی از کشورهای دیکتاتور برای مقابله با اسلام آمدند؛ ولی به برکت رهبری ولی فقیه و پشتوانه مردمی، این هشت سال برای ما تبدیل به سند افتخار، عزت و اقتدار میهن اسلامی شد، چراکه نتوانستند وجبی از خاک میهن اسلامی ما را جدا کنند.

علمی که در راستای قرب الهی و خدمت به مخلوق خدا نباشد، هلاکت‎بار است
حجت‌الاسلام عظیمی همچنین با اشاره به اهمیت علم‎آموزی در کنار تعهد و ایمان، تأکید کرد: الگوهای تربیتی متناسب با ارزش‎‌های اخلاقی و اسلامی همچون ائمه معصومین(ع) و شهیدانی همچون شهید باکری و... نقش بسیار مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دارند.
وی در همین راستا ادامه داد: دشمن می‌‎خواهد که درمسائل فرهنگی الگوهای نامتعارف و غیراخلاقی را به جوانان ما معرفی کند که معلمان و نهادهای آموزشی و تربیتی باید در این زمینه بیش از پیش الگوهای اسلامی و تربیتی معرفی کنند.
این مقام استانی گفت: علمی که در راستای قرب الهی و خدمت به مخلوق خدا نباشد، هلاکت‌‎بار است و انسان زمانی می‏‎تواند معنای پیشرفت واقعی را درک و به آن برسد که خودخواه و خودپرست نباشد بلکه خداخواه و خداپرست باشد.
وی یادآور شد: محیط های آموزشی متناسب با ارزش‌‎ها و آرمان‎‏های اسلامی و انقلابی می‎‏تواند رسیدن انسان به مقام واقعی انسانیت را میسرتر و مسیر پیمودن این راه را هموارتر کند.

captcha