لزوم بهره‌‎گیری از تجربیات رزمندگان به‌عنوان اسناد زنده دوران دفاع مقدس
کد خبر: 1454813
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
فرمانده پدافندهوایی شمالغرب تأکید کرد:

لزوم بهره‌‎گیری از تجربیات رزمندگان به‌عنوان اسناد زنده دوران دفاع مقدس

گروه اجتماعی: امیر اسدی‌‎فرد از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان سند زنده دفاع مقدس نام برد و گفت: باید تا این رزمندگان در میان ما هستند وقایع جنگ را از آنها جویا شویم و به آیندگان بسپاریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، امیر سرتیپ دوم ملک‎علی اسدی‎‏فرد، فرمانده پدافندهوایی شمالغرب شب گذشته، پنجم مهر در جُنگ «گلبانگ فتح» در نمایشگاه فرهنگی ـ رزمی فاطمیون تبریز حضور یادگاران جنگ را برای نسل حاضر فرصت مهمی خواند و اظهار کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان سند زنده دفاع مقدس هستند که باید تا این رزمندگان در میان ما زندگی می‌کنند وقایع جنگ را از آنها جویا شویم و به آیندگان بسپاریم.
وی با تأکید براینکه تک‎‌تک ما باید وجود این رزمندگان جان برکف را قدر بدانیم و ازتجربیات این افراد دربیان واقعیت‌‎های جنگ استفاده کنیم، افزود: وظیفه داریم برای نشر و حفظ آثار دوران دفاع مقدس تلاش کنیم، لذا با بهره‎‌گیری از وجود این عزیران می‌توان در ماندگاری آثار آن دوران گام‎های مؤثری برداشت.
امیر اسدی‌فرد با بیان اینکه در موزه کشورهای اروپایی پوتین‎های کهنه سربازان جنگ را به‌عنوان گوشه‌‎ای از تاریخ کشور خود نگه می‎‏دارند، مغتنم شمردن حضور رزمندگان را برای بازگویی وقایع جنگ تحمیلی واجب دانسته و اردوهای راهیان نور را در این خصوص از برنامه‎‏های مهم برشمرد.
فرمانده پدافندهوایی شمالغرب در ادامه به بیان وقایعی از حمله‎های هوایی عراق و اهدای هواپیما و تجهیزات جنگی از سوی کشورهای حامی رژیم بعث به عراق پرداخت و گفت: نیروهای هوایی و جوانان رشید اسلام با لبیک به فرمان مقتدای خویش، با صلابت در برابر جهان استکبار ایستادند و عظمت و عزت را برای کشور به ارمغان آوردند که اکنون نیز وظیفه جوانان این عصر، ادامه راه آنان است.
یادآور می‌‎شود، جُنگ «گلبانگ فتح» همه روزه در نمایشگاه فرهنگی ـ رزمی فاطمیون در پارک‌‎موزه شمیم پایداری تا هفتم مهرماه، از ساعت 17 لغایت 19 با حضور مردم و خانواده‌‎های نیروهای مسلح برگزار می‌‎شود.

captcha