دوره آموزشی تربیت مربی قرآن در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 1456774
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
با هدف ارتقای سطح کیفی تدریس روانخوانی قرآن؛

دوره آموزشی تربیت مربی قرآن در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر پژوهش‎های قرآنی ـ فرهنگی دانشگاه آزاد ‌شهرکرد از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن در این دانشگاه با هدف ارتقای سطح کیفی تدریس روانخوانی قرآن ‌در دانشگاه‎ها خبر داد.

حجت‎الاسلام باقر حیدری، مدیر پژوهش‎های قرآنی ـ فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‏‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی قرآن کریم به‌مدت چهار روز با تعداد 30 نفر شرکت‌کننده و با حضور استادان مجرب حافظ و قاری قرآن، از استان قم در دانشگاه آزاد ‌شهرکرد برگزار شد.

وی ارتقای سطح کیفی تدریس روانخوانی قرآن کریم در دانشگاه‎ها، شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان برای تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم، روشمند ‌و هماهنگ کردن آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن و تعمیم روش‎های بدیع و انتقال مهارت‎های تدریس یکپارچه و نظام یافته قرائت قرآن را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

حجت‎الاسلام حیدری افزود: تدریس اصول و قواعدی درباره روش تدریس روخوانی و روانخوانی، بیان فنون و روش کلاس‌داری و چگونگی بخش‌خوانی و کلمه‌خوانی آیات و کلمات قرآن از موضوعات مورد بحث در این دوره بود.

وی روخوانی قرآن کریم در زندگی روزمره را جزو اصول دانست و بر لزوم تلاش شرکت‌کنندگان در جذب دانشجویان به‌سمت قرآن با ارائه روش‎های نوین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، در پایان این دوره چهار روزه به شرکت‌کنندگان گواهی مربی قرآن کریم اهدا‌ شد.

captcha