وظیفه همه ما پاسداری از خون شهدا است
کد خبر: 1456988
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
شیخ محمدجمالی:

وظیفه همه ما پاسداری از خون شهدا است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت کنگان در مراسم تجلیل و یادمان شهدا و ایثارگران اهل سنت این شهرستان گفت: وظیفه همه ما پاسداری از خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، شیخ محمدجمالی، امام جمعه اهل سنت کنگان ‌در مراسم تجلیل و یادمان شهدا و ایثارگران اهل سنت کنگان که امروز، 12 مهر در مسجد نور این شهرستان برگزار شد، گفت: دشمنان اسلام از ابتدای نهضت اسلامی ایران کارشکنی کردند و آنها فکر می‌کردند که اگر ملت هم قیام کند نظام شاه از بین نمی‌رود چون عظم و خواسته این ملت را درک نکرده بودند، ولی ملت ایران توانست با دست خالی و با وحدت و همبستگی بر نظام شاه که از طرف ابرقدرتها حمایت می‌شد، پیروز شود.

امام جمعه اهل سنت کنگان افزود: امروز ما امن‌ترین کشور خاورمیانه هستیم و این به فضل خدا و خون شهدا‌ است و دلیل دیگر آن وجود رهبر فرزانه است که توانسته‌اند به‌خوبی از پس مشکلات برآیند.

وی اظهار کرد: شهدا‌ ما جانفشانی کردند که ما امروز شاهد این امنیت و آسایش باشیم و اگر جانفشانی شهدا‌ نبود، امروز شاهد همین بلایای می‌شدیم که کشورهای همسایه گرفتار آن هستند و وظیفه همه ما پاسداری از خون شهدا است.

جمالی تصریح کرد: قتل عام زنان و کودکان بی‌پناه فلسطینی توسط اشغالگران حاکی از عجز و درماندگی صهیونیست‌ها است و مقاومت گزینه اصلی ‌برابر جنایتکاران است و تکلیف امت اسلام حمایت از انتفاضه سوم در سرزمین‌های اشغالی و مقاومت مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه است.

سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر نیز در این مجلس یادمان گفت: تاریخ ایران هیچگاه به یاد ندارد که جنگی علیه آن رخ داده باشد و قسمتی از خاک خود را از دست نداده باشد ولی در دفاع مقدس با وجود اینکه 38 کشور مستقیم در مقابل ما بودند ولی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم و این موفقیت به خاطر خون شهدا‌ و استقامت رزمندگان و ایثارگران چه شیعه و چه سنی به‌دست آمد و امروز باید دقت کنیم همان وحدت و همدلی که در دفاع مقدس و در انقلاب داشتیم را حفظ کنیم و با این رمز برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر استفاده کنیم.

ایران اسلامی، الگوی جهاد و ایستادگی ملت‌های مسلمان ‌مقابل زورگویان است

فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر ادامه داد و افزود: البته دشمنان ما آرام ننشسته‌اند و توطئه‌های مختلفی برای بر‌هم زدن اتحاد ما انجام می‌دهند مثل کشتار مردم بی‌گناه غزه و حمله به سوریه و عراق است و امروز به برکت شهدا، انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت، حوزه نفوذ جمهوری اسلامی، کل جهان را فرا‌گرفته و ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان در کشورهای مختلف در کل دنیا جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود در جهاد با دشمنان و ایستادگی برابر زورگویان قرار داده‌اند.

سرهنگ پاسدار یاسین‌اکبا، فرمانده سپاه محمد رسول الله‌(ص) کنگان نیز در این مراسم با بیان اینکه اهل سنت این شهرستان 4 شهید را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه رشادت‌های رزمندگان اسلام است و ما باید به تفرقه‌افکننان و دشمنان نشان دهیم که شیعه و سنی زیر چتر ولایت آماده جانفشانی است.

یادآوری می‌شود، در پایان این مراسم که با حضور مسئولان ادارات و نهادها، روحانیان و بسیجیان برگزار شد، از خانواده شهدا‌ و ایثارگران اهل سنت شهرستان کنگان توسط فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر تجلیل شدند.

captcha