جذب سرباز طلبه در مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان
کد خبر: 1459984
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

جذب سرباز طلبه در مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان

گروه اجتماعی:‌ رئیس مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان از امکان جذب سرباز طلبه برای نخستین بار در این مرکز خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه کج، رئیس مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان، در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام اینکه مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان برای نخستین بار اقدام به جذب سرباز طلبه کرده است، گفت: با اجرای این طرح طلاب می‌توانند همزمان با انجام خدمت مقدس سربازی، تحصیلات خود را در مدارس علمیه ادامه دهند.

وی توضیح داد: در حوزه علمیه کشور دو مرکز وجود دارد؛ یکی مرکز مدیریت مدارس علمیه است که به کارهای آموزشی طلاب می‌پردازد و دیگری مرکز خدمات مدارس علمیه که زیر نظر مقام معظم رهبری است و امورات مختلف طلاب از قبیل امور معیشتی، رفاهی، پیگیری وام، مسکن، بیمه تأمین اجتماعی، درمان و مباحث آموزشی خانواده‌های طلاب را انجام می‌دهد.

کلاه‌کج افزود: مرکز خدمات مدارس علمیه استان یکی از مهمترین مراکز حوزوی است که در خوزستان 9 هزار طلبه علوم دینی را تحت پوشش قرار داده است و در زمینه‌های پیگیری وام، مسکن، بیمه طلاب و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به طلاب و خانواده‌هایشان محدودیتی ندارد.

رئیس مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان با اشاره به طرح جذب سرباز طلبه در این مرکز گفت: طلابی که دوران خدمت سربازی خود را در مرکز خدمات مدارس علمیه استان می‌گذرانند، در یکی از شعبه‌های مرکز خدمات استان در اهواز، آبادان یا دزفول به مدت دو سال خدمت می‌کنند و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند و در کنار خدمت به صورت محدود دروس خود را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در استان 77  مدرسه علمیه وجود دارد که همه تحت پوشش مرکز خدمات هستند، این مدارس در استان به سه منطقه جنوبی، شمالی و مرکزی تقسیم شده‌اند که طلاب دینی مدارس علمیه شمال استان در دزفول، طلاب علوم دینی مدراس علمیه جنوب در آبادان و طلاب علوم دینی مدارس علمیه مرکز در اهواز خدمت می‌کنند.

کلاه‌کج با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان سطح 1، 2 و 3 مدارس علمیه می‎توانند از مزیت‎های این طرح بهره‎مند شوند، اظهار کرد: طلاب علاقه‎مند به خدمت در مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان می‎توانند به دفتر مرکز خدمات، واقع در اهواز خیابان 5 پادادشهر مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنند.

رئیس مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان گفت: با توجه به اینکه این طرح برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود، سهمیه اولیه جذب سرباز طلبه به مرکر خدمات تاکنون 3 نفر بوده که در صورت نیاز قابل اتقاء است. مرکز خدمات مدارس علمیه خوزستان ظرفیت جذب 100 نفر طلبه سرباز را دارد.

captcha