دوره تربیت مربی «اتقان» ویژه مربیان قرآن وزارت دفاع برگزار شد
کد خبر: 1461478
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
سردار دهقانی:

دوره تربیت مربی «اتقان» ویژه مربیان قرآن وزارت دفاع برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع از برپایی دوره تربیت مربی «اتقان» به منظور بهبود روش تدریس، طی شش‌ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

سردار ناصر دهقانی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌‌های شش ماهه ابتدایی امسال، گفت: در شش ماهه اول امسال به جزء دو حوزه مدارس قرآنی و آموزش غیر حضوری و تلفنی قرآن برای کارکنان و خانواده‌ها، حوزه سومی را با عنوان آموزش از طریق فضای مجازی راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: همچنین امسال با ظرفیت شش هزار نفر، پایگاه اینترنتی جدیدی را راه‌اندازی کردیم که از آن طریق رشته‌های مختلف قرآنی را به خانواده‌ها آموزش می‌دهیم و پیش‌بینی ما این است که این راه جدید، بتواند افرادی که دسترسی کمتری به صورت حضوری دارند، بهره‌مند کند.

راه‌اندازی 3 مدرسه تخصصی قرآن در 3 ماهه ابتدای سال 93

سردار دهقانی بیان کرد: علاوه بر هفت مدرسه قرآنی که در گذشته راه‌اندازی شده بود، سه مدرسه تخصصی قرآن دیگر نیز در سه ماهه ابتدایی امسال در تهران در شهرک شهید درخشان، همچنین شهرستان‌ دورود و اصفهان راه‌اندازی و افتتاح شد که مخاطبان و قشرهای جدیدی در تمامی مقاطع سنی آقایان و بانوان و دختران و پسران در این مدرسه‌ها ورود پیدا کردند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: از فعالیت‌های دیگر شش ماهه اول امسال، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن بوده است که طی آن بالغ بر 1000 نفر از بانوان را چه در دوره تکمیلی و چه در دوره ابتدایی ویژه مهد قرآن و آموزش به کودکان 5 تا 12 سال، تحت آموزش و تربیت قرار دادیم.

برگزاری دوره اتقان

دهقانی ادامه داد: همچنین برپایی یک دوره با عنوان «اتقان» ویژه مربیان از دیگر فعالیت‌هایی بود که در ابتدای امسال انجام گرفت این دوره ویژه معلمان کارآزموده‌ای بوده است که مشغول به فعالیت در مراکز دیگر بوده‌اند و یا سابقه تدریس داشته‌اند که اینها به این دوره دعوت شدند.

وی تصریح کرد: دوره اتقان برای تحکیم محفوظات مربیان و بهبود روش تدریس آنها و با مشارکت حدود 350 نفر از مربیان قرآن در سراسر وزارت دفاع برگزار شد که برپایی این دوره با استقبال روبرو شد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین مدارس پیش دبستانی به عنوان «مهدالرضا» تحت نظارت وزارت دفاع مشغول به فعالیت است که از اهداف راه‌اندازی این مهد قرآن، ایجاد علاقه و انگیزه در خانواده‌های وزارت دفاع در صورت عدم تمایل ثبت نام کودکانشان در مهدهای عمومی است.

توسعه برنامه‌های شش ماهه ابتدایی سال در نیمه دوم

وی با تأکید بر اینکه این مهدالرضاها مستقر در شهرک‌های مسکونی وزارت دفاع است، افزود: افراد و مربیانی که در این دوره‌های تربیت مربی وزارت دفاع تحت آموزش قرار می‌گیرند، بخشی از آنها جذب این مهدالرضاها می‌شوند و بخش دیگر از آنها نیز جذب مدارس و مهد کودک‌های بیرون می‌شوند که به آنها گواهینامه با تأیید سازمان تبلیغات اعطا می‌شود تا بتوانند از آن بهره‌مند ‌شوند.

دهقانی با تأکید بر اینکه دوره‌های غیر حضوری و تلفنی در مدارس قرآن وزارت دفاع حدود سه تا چهار سال است که راه‌اندازی شده است گفت: کارشناسان محفوظات فرزندان و خانواده‌های آنان را از طریق تلفن پیگیری می‌کنند و طی هر هفته دو تماس با آنها برقرار می‌شود، اما آزمون به صورت حضوری در مدارس تخصصی قرآن برگزار می‌شود و پس از قبولی، گواهینامه دریافت می‌کنند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به اهم برنامه‌های شش ماهه دوم امسال، یادآور شد: توسعه برنامه‌های شش ماهه ابتدایی سال که زیرساخت‌هایش پی‌ریزی شده است در نیمه دوم امسال توسعه پیدا خواهد کرد.

captcha