معماری اقتصاد کشور باید بر اقتصاد مقاومتی بنا شود
کد خبر: 1461847
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
محسن رضایی:

معماری اقتصاد کشور باید بر اقتصاد مقاومتی بنا شود

گروه اقتصاد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «انجمن‌های اسلامی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی»، ضمن ترسیم شرایط حساس کشور و منطقه خواستار معماری دوباره اقتصاد کشور براساس اقتصاد مقاومتی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، محسن رضایی، در همایش «انجمن‌های اسلامی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی» با اشاره به فرهنگ مقاومت اظهار داشت: ما از ابتدای انقلاب و جنگ فهمیدیم که فرهنگ مقاومت تنها راه نجات کشور است و این مسئله نیز هیچ منافاتی با مذاکرات ندارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در این راستا اقتصاد مقاومتی نیز جلوه‌ای دیگر از فرهنگ مقاومت و پایداری در شرایط حاضر است.
وی با اشاره به اینکه امروز به برکت موفقیت‌های جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت نه فقط در ایران که در فلسطین و عراق و سوریه نیز جلوه‌گر شده است، افزود: دشمنان اسلام، امروز در ایران با تحریم و در عراق و سوریه با تکفیر مقابل اسلام ایستاده‌اند و در قبال این جبهه تحریم تا تکفیر تنها راه حل اصولی و موجود، فرهنگ مقاومت است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم عملیاتی شدن سند اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه اجرایی شدن سند اقتصاد مقاومتی طراحی کرده‌اند که البته این طرح‌ها با اجرای مناسب می‌تواند به کمال مطلوب خود نائل شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی اقتصاد مقاومتی توانمند‌سازی اقتصاد ایران در برابر تحریم‌های غرب است، افزود: اقتصاد ایران باید دوباره معماری شود تا پایه‌های اصلی آن بر اساس اقتصاد مقاومتی بنا شود و در این میان شاخص‌های اصلی و مهم آن در چند بخش خلاصه می‌شود، نخست مردمی شدن اقتصاد و حضور فعال آحاد مردم در بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری، دوم ایجاد تولید رقابتی و فضای پرنشاط در چرخه اقتصاد و سوم تثبیت کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی است.
رضایی در بخش آخر سخنان خود با تأکید بر بحران‌هایی که سراسر منطقه خاورمیانه را فرا گرفته، گفت: ما امروز به واسطه این شرایط، بیش از گذشته نیازمند وحدت ملی بوده و همه بخش‌های مختلف نظام ملزم به حمایت و پشتیبانی از یکدیگر هستند.

captcha