كتاب «آمريكا و جهان اسلام» منتشر شد
کد خبر: 1907932
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

كتاب «آمريكا و جهان اسلام» منتشر شد

گروه بين‌الملل: كتاب «آمريكا و جهان اسلام» به زبان انگليسی و به قلم «عبدالعزيز بن عثمان التويجری» مديركل سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آيسسكو) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه مغربی «العلم»، التويجری در مقدمه اين كتاب نوشته است: رابطه ميان آمريكا و جهان اسلام نيازمند پژوهشی آكادميك و جامع‌نگر است.
در اين كتاب آمده است: موضع آمريكا نسبت به مسأله فلسطين، چهره اين كشور در جهان اسلام را تيره و تار كرده، زيرا آمريكا و كشورهای بزرگ از سال 1948 ميلادی تاكنون با وجود اين كه سرزمين‌ مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستی غصب و حقوق شهروندان آن نقض شده، هيچ حمايتی از مردم فلسطين نكرده‌اند.
عبدالعزيز بن عثمان التويجری در كتاب خود می‌نويسد: آمريكا و جوامع غربی با اقدامات خود پيوسته اسرائيل را به تجاوز بيشتر عليه مردم فلسطين و عدم‌پايبندی به قوانين و تصميمات بين‌المللی تشويق كرده‌اند و رژيم صهيونيستی با حمايت آمريكا، جنايات زيادی در حق مردم فلسطين مرتكب شده است.
در كتاب «آمريكا و جهان اسلام» تأكيد شده است كه بهبود چهره آمريكا در جهان اسلام نيازمند پايبندی ايالات متحده آمريكا به منشور سازمان ملل متحد در زمينه روابط بين‌المللی است و آمريكا بايد نقش انسانی و متمدنانه خود در نشر امنيت، صلح و ثبات در جهان را ايفا كند.
captcha