حضور 800 هزار زائر در يادمان‌های دفاع‌مقدس خوزستان
کد خبر: 2096953
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵

حضور 800 هزار زائر در يادمان‌های دفاع‌مقدس خوزستان

گروه حماسه و ايثار: فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان از حضور 800 هزار زائر تاكنون در يادمان‌های دفاع مقدس خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خوزستان، سردار«حسن شاهوارپور»، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان در جلسه ستاد راهيان‌نور اين استان كه امروز، چهارشنبه، 25 اسفندماه برگزار شد، اظهار كرد: با پيش‌بينی‌های انجام شده و اقداماتی كه از سوی سپاه، ارتش و نيروی انتظامی انجام شده است، روند استقبال از زائران يادمان‌های راهيان‌نور به خوبی در حال انجام است.
وی افزود: البته كاستی‌هايی هم وجود دارد و هنوز برخی دستگاه‌ها پای كار نيامده‌اند و لازم است برای ارائه خدمات مناسب به زائران، همه دستگاه‌ها به وظايف خود عمل كنند.
شاهوارپور درباره اسكان زائران، تصريح كرد: نياز به اسكان بخشی از زائران كه از سوی سپاه و بسيج به استان وارد می‌شوند، قابل پيش‌بينی است و اردوگاه‌ها و پادگان‌هايی برای اسكان اين گروه از زائران پيش‌بينی شده است و در اين بخش مشكلی وجود ندارد.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان خاطرنشان كرد: بخشی از زائران نيز به صورت ساماندهی نشده به استان وارد می‌شوند كه اين گروه نيز نيازمند محلی برای اسكان هستند. در اين زمينه هماهنگی لازم با آموزش و پرورش استان انجام شده و از ظرفيت مدارس برای اسكان استفاده می‌شود. تاكنون 194هزار و 588 نفر از زائران در مدارس اسكان داده شده‌اند. دانشگاه‌ها نيز خدماتی برای اسكان زائران ارائه داده‌اند.
وی درباره آمارگيری از زائران ورودی به استان، اظهار كرد: برای پيش‌گيری از موازی‌كاری، سامانه‌ای با عنوان «كوله‌بار» تعريف شده و با حمايت مجموعه بسيج مستضعفين، در مبادی ورودی استان شماره خودروی زائران ثبت می‌شود.
شاهوارپور گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده، تاكنون 800 هزار زائر به يادمان‌های دفاع‌مقدس خوزستان وارد شده‌اند كه 300 هزار نفر از اين تعداد، دانش‌آموز و 130 هزار نفر، دانشجو بوده‌اند. تعدادی از زائران نيز از ديگر اقشار، مانند هنرمندان و ورزشكاران بوده‌اند.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان با بيان اينكه معمولا هرساله از 15 اسفندماه حضور كاروان‌های راهيان نور در خوزستان افزايش می‌يابد، افزود: مجموعه ناجا برای تامين امنيت مسيرها تلاش بسياری داشته است، ولی همچنان موضوع ايمنی راه‌ها از مواردی است كه بايد مورد توجه باشد و با توجه به اينكه چند مورد تصادف هم گزارش شده، لازم است نظارت‌های راهنمايی و رانندگی افزايش يابد.
وی تصريح كرد: اداره‌كل راه و ترابری هنوز پای كار نيامده و به همين دليل در برخی مسيرها مشكلاتی وجود دارد. به عنوان مثال مسيرهای منتهی به يادمان‌های زيد، فكه و طلائيه با مشكلاتی مواجه است و با توجه به بارندگی‌های اخير، لازم است به اين نكته بيشتر توجه شود.
شاهوارپور درباره فعاليت‌های انجام شده در مجموعه صدا و سيما، خاطرنشان كرد: پوشش خبری حضور كاروان‌ها در مناطق عملياتی خوزستان در سال جاری متفاوت بوده و هر روز صبح از شبكه‌های سراسری گزارشی مستقيم از محل يادمان‌ها پخش می‌شود.
فرمانده سپاه حضرت وليعصر(عج) خوزستان اظهار كرد: در بخش درمان نيز پيش از اين مشكلاتی در يادمان‌ها وجود داشت كه خوشبختانه برطرف شده است. بر اساس آمار، تاكنون هزار و 502 نفر مصدوم و بيمار به درمانگاه‌های مستقر در يادمان‌ها مراجعه كرده‌اند.
شاهوارپور درباره تامين آب شرب موردنياز در محل يادمان‌ها، گفت: موضوع كلرزنی آب‌ شرب بايد مورد توجه قرار گيرد؛ همچنين با توجه به اينكه در روزهای آينده دمای هوا افزايش می‌يابد، موضوع تامين آب خنك در محل يادمان‌ها اهميت می‌يابد.
صباغيان تصريح كرد: لازم است در زمينه انتقال هوايی مصدومان حوادث جاده‌ای چاره‌انديشی شود تا مصدومان حوادث احتمالی به سرعت انتقال يابند. همچنين لازم است افرادی كه دچار حادثه می‌شوند، در محلی ويژه و جدا از ديگر كاروان‌ها نگهداری شوند؛ در سال‌های گذشته دانشگاه شهيد چمران با در اختيار گذاشتن سوله‌ای ويژه، در اين زمينه همكاری می‌كرد و لازم است همكاری‌ها در سال جاری هم ادامه يابد.
وی با اشاره به باز شدن مسير پل فلزی بستان و همچنين مسير كمربندی بستان به فكه، ادامه داد: مسير بستان به يادمان فكه در برخی نقاط دارای مشكلاتی است كه لازم است با انجام كاری ويژه از سوی راه‌ و ترابری، مشكلات اين مسير برطرف شود. اين مسير از بين رفته و نيازمند بازسازی است.
captcha