كتاب «نقد انديشه‌های وهابيت» در نمايشگاه قرآن عرضه می‌شود
کد خبر: 2379094
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲

كتاب «نقد انديشه‌های وهابيت» در نمايشگاه قرآن عرضه می‌شود

گروه حوزه‌های علميه: كتاب «نقد انديشه‌های وهابيت»، از جمله كتب عرضه شده غرفه مركز ملی پاسخگويی به شبهات دينی در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مركز ملی پاسخگويی به سوالات دينی، در بيستمين نمايشگاه قرآن كريم، غرفه محصولات خود را با آثار متعدد در حوزه‌های عقايد و احكام و مشاوره، برپا كرده است.
از جمله كتبی كه در اين غرفه عرضه شده می‌توان به كتاب «نقد انديشه‌های وهابيت» اشاره كرد كه در قالب سلسله كتاب‌های پرسمان دينی، منتشر شده است.
اين كتاب توسط مركز مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی حوزه علميه قم و به كوشش اكبر اسد عليزاده منتشر شده است كه در آن بخش‌های متنوعی از تاريخچه و عقايد اين فرقه انحرافی گنجانده شده است.
ابن تيميه و انديشه‌های او، آيين وهابيت و بنيانگذار آن، نمونه‌ای از جنايات وهابيت؛ عقايد توحيدی وهابيت، عقايد وهابيت پيرامون مسئله شفاعت و همچنين عقايد وهابيت پيرامون زيارات قبور اوليا و تبرك به آثار آنها، از جمله بخش‌های اين كتاب است.
بخش توسل و استغاثه به اوليالله و همچنين سوالات و شبهات متفرقه پيرامون وهابيت، ديگر بخش‌های اين كتاب هستند كه در آن، شبهاتی از جمله افسانه عبدالله بن سبا، فلسفه سجده بر مهر، دو مناظره جالب و خواندنی و تقيه از نظر شيعه، آمده است.
از ديگر بخش‌های اين كتاب نيز می‌توان به مفهوم بدا و دليل اعتقاد شيعيان به آن، بدا در قرآن، بدا در روايات و همچنين دليل ساختن مسجد و بارگاه بر روی قبور اوليا و تزيين آنها، اشاره كرد.
captcha