مسابقات قرآنی هدف نیست/ شاگرد هیچگاه خود را از استاد بی‌نیاز نداند
کد خبر: 2968387
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

مسابقات قرآنی هدف نیست/ شاگرد هیچگاه خود را از استاد بی‌نیاز نداند

گروه فعالیتهای قرآنی: در نشست تحلیل و بررسی عملکرد نمایندگان استان خوزستان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پیشکسوتان و استادان قرآنی استان بر امر هدف قلمداد نکردن مسابقات و حفظ روحیه شاگردی در شرکت‌کنندگان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست تحلیل و بررسی عملکرد نمایندگان استان خوزستان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم شامگاه گذشته 20 اسفند با حضور شرکت‌کنندگان، استادان و پیشکسوتان عرصه فعالیت‌های قرآنی استان در مسجد قبا برگزار شد.

مهدی دغاغله داور بین‌المللی استان خوزستان موضوع اصلی این نشست را «بررسی دلایل عدم دستیابی به نتایج مطلوب علی‌رغم برخورداری از استعدادهای شکوفا و شایستگی‌ها موجود» عنوان کرد و افزود: این امر ریشه در عوامل بسیاری دارد که انگیزه و پشتیبانی قوی از جمله آنها است.

وی ادامه داد: موضوع رفت و آمد شرکت‌کنندگان به محل مسابقات و تامین هزینه آن و البته نامعلومی سرنوشت برگشت آن هزینه ممکن است در روحیه آنها تأثیر گذارد.

دغاغله با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌کنندگان این مسابقات به این باور رسیده بودند که نیازی به حضور در کارگاههای آموزشی ندارند، گفت: شرکت‌کنندگان نباید خود را بی‌نیاز از اساتید بدانند و طبع شاگردی را همواره در خود حفظ کنند تا زمانی‌که به آنچه می‌خواهند دست یابند.

داور بین‌المللی استان خوزستان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پیش از مسابقات برای شرکت‌کنندگان این مسابقات از سوی اوقاف خوزستان، گفت: استقبالی از سوی نمایندگان استان از این کارگاه مشاهده نشد و در اینجا مشخص می‌شود که شرکت‌کنندگان نیز به نوعی مقصرند و نباید تنها مسئولان را مقصر دانست. بخشی از کوتاهی در برنامه‌ریزی‌ها به اوقاف استان و بخشی به شرکت‌کنندگان مربوط می‌شود.

داور بین المللی تصریح کرد: استانهای موفق در امور قرانی دارای برنامه هستند.

در ادامه این نشست سید کریم موسوی مبتهل بین‌المللی کشورمان نیز با تأکید بر اینکه رتبه‌آوران در مسابقات سراسری و بین‌المللی با فعالیتهای خودجوش به موفقیت می‌رسند، گفت: کسب رتبه‌های قرآنی حاصل برنامه‌ریزی یک نهاد نیست بلکه بدنه یک استان این فعالیت را به عهده دارد.

قاسم بستانی داور قرآنی استان نیز که در این نشست حضور داشت با بیان اینکه نقش فعالیت‌های فردی در مسابقات بسیار تأثیرگذار است، گفت: مسابقات باید به عنوان وسیله و ابزار تلقی شود و اگر آن را به عنوان هدف تعریف کنیم امری نامطلوب خواهد بود.

وی با اشاره به تیم داوری حاضر در مسابقات تبریز تصریح کرد: هیچگونه رابطه‌ای میان شرکت‌کنندگان و داوران در این مسابقه وجود نداشته و البته کسب رتبه‌ها توسط افراد مختلف نیز سود و فایده به حال داوران ندارد.

در این نشست که با حضور برخی از نمایندگان استان خوزستان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همراه بود، به قرائت قرآن کریم پرداختند و اساتید حاضر به برطرف کردن اشکالات اقدام کرده و نکاتی را به منظور ارتقا دانش قرآنی بیان کردند.

یادآور می‌شود، استان خوزستان با کسب رتبه دوم ماجد نصری در رشته قرائت ترتیل، رتبه سوم سنا منبوهی در رشته ترتیل و رتبه دوم صاحب شریفی در مفاهیم این مسابقات را به پایان رساند.

captcha