مجله قرائت‌پژوهی به «مطالعات قرائت» تغییر نام یافت
کد خبر: 3202456
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

مجله قرائت‌پژوهی به «مطالعات قرائت» تغییر نام یافت

گروه حوزه‌های علمیه: مجله قرائت‌پژوهی جامعه المصطفی(ص) بعد از چاپ دو شماره به «مطالعات قرائت قرآن» تغییر نام یافت.

حسن فروغی، از موسسان مجله قرائت‌پژوهی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: فصلنامه علمی تخصصی در حوزه علوم و فنون قرائت قرآن با حمایت علمی و معنوی اساتید معزز قرائت‌پژوه داخل و خارج از کشور به جامعه علمی ارایه می‌شود و تاکنون دو شماره آن ارایه شده است.

وی ادامه داد: این دوفصلنامه در سال 93 در کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری موفق به احراز رتبه علمی ترویجی شده است و از عنوان قرائت‌پژوهی به «مطالعات قرائت قرآن» تغییر نام داده است.

یادآور می‌شود، تاکنون دو شماره از این مجله تاکنون منتشر شده است و در این شماره‌ها به موضوعاتی مانند آوا و آهنگ قرآن «ظرفیت‌ها و کارکردها» اثر ابوالفضل خوش‌منش، انتخاب قرائات از دیدگاه امین الاسلام طبرسی نوشته کریم پارچه‌باف دولتی؛ هندسه آوایی تلاوت قرآن، محمدرضا ستوده‌نیا و حسن فروغی؛ رابطه معناشناسی با آواشناسی نوشته محمود شکیب انصاری و مهدی دغاغله؛ رابطه قرائات و بیانات تفسیری نوشته مهدی رستم‌نژاد؛ تبارشناسی احادیث «ترتیل» نوشته قاسم بستان و خاورشناسان قرائت پژوه و آثار آنان نوشته حسن رضا هفتادر پرداخته شده است.

در شماره دوم این مجله نیز به موضوعاتی مانند بررسی انگاره تواتر قرائات نوشته سیدرضا مؤدب و علی‌رضا محمدی فرد؛ بررسی دیدگاه رژی بلاشر درباره قرائات قرآن نوشته مجید معارف؛ قرائت و تلاوت همراه با تدبر در قرآن نوشته مهدی رستم‌نژاد و علی علیزاده؛ قرائت منسوب به اهل‌بیت در مجمع البیان تالیف محمدتقی دیاری بیدگلی، شهلا نوری و گستره جغرافیای تاریخی قرائت در جهان اسلام نوشته محمدرضا حاجی اسماعیلی و «وقف بیان» در آیه 217 سوره بقره تالیف محمدرضا ستوده نیا، شهناز عابدینی مورد بحث قرار گرفته است.

این دوفصلنامه به صاحب امتیازی جامعه المصطفی، مدیرمسئولی رضایی اصفهانی و سردبیری فاکر میبدی تالیف می‌شود و حمیدرضا مستفید، فرج الله شاذلی و بستان و ... از اعضای هیئت تحریریه آن هستند.

captcha