شعبان اوج شادی‌هاست؛ لذت معنوی و ظرفیتی‌هایی برای زندگی بهتر
کد خبر: 3306023
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
یک پژوهشگر مذهبی بیان کرد:

شعبان اوج شادی‌هاست؛ لذت معنوی و ظرفیتی‌هایی برای زندگی بهتر

گروه جامعه: حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه تمامی این ماه یک فضای شاد و مفرح است بیان کرد: در این ماه شادی‌های اهل بیت(ع)، آمادگی که مردم باید برای رمضان و گرم بودن بحث مهدویت دارند، ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به اینکه باید قدر ماه شعبان و ظرفیت‌های آن را برای شاد بودن و شادی دانست گفت: متاسفانه آنگونه که به عزا و غم‌های اهل بیت(ع) توجه داریم به شاهدی‌ها و روز‌های شاد آنها توجهی نداریم. همانطور که توجه به مظلومیت‌ها و غم‌های اهل بیت(ع) می‌تواند در قشر جوان ما ایجاد شور و حرارت کند، توجه به شادی، ولادت‌ها و امامت‌ها هم موجب می‌شود جوانان ما نشاط و شادابی‌ را در فضای معنوی به‌ دست آورند که ما از این ظرفیت خیلی کم استفاده کرده‌ایم.

شعبان اوج شادی‌ها

این پژوهشگر حوزه جوان و خانواده افزود: ماه شعبان اوج شادی‌هاست. به صورتی که در ابتدای این ماه میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) و بعد از ایشان میلاد با سعادت حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع)  و در وسط آن ولادت با کرامت حضرت مهدی موعود(عج) را داریم.

مذهبی از این فرصت بهره‌برداری داشته باشند

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به اینکه تمامی این ماه یک فضای شاد و مفرح است بیان کرد: لازم است دوستان مذهبی از این فرصت بهره‌برداری خوبی را با رنگ مذهبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: قطعا جوانی که بتواند در فضای مذهبی شادی‌های خودش را به‌دست آورد دیگر به سمت شادی‌های کاذب و فضا‌های کثیف نخواهد رفت و از آن دور و در امان خواهد بود.

شعبان دروازه رمضان است

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی تاکید کرد:  ماه شعبان موقعیت بسیار بزرگ و ارزنده‌ای است. شعبان دروازه رمضان است و باید توجه دادن به ماه مبارک رمضان در این ماه شکل گیرد. می‌توانیم در این ماه با یادآوری رمضان به مردم در ایجاد فضای معنوی مؤثر باشیم. یادآوری رمضان خودبه‌خود انسان‌ها را از لحاظ معنوی دچار توجهات و التفاط‌هایی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: چهار بزرگواری که میلادشان در این ماه قرار دارد برای تشیع بسیار ارزشمند هستند و البته دو مورد آن بیشتر مورد توجه جهان تشیع است. یکی ولادت امام حسین(ع) و دیگری ولادت امام زمان(عج) است که به عنوان منجی بشریت خواهد بود.

بحث مهدویت در این ماه باید پر‌رنگ‌تر شود

وی با بیان اینکه بحث مهدویت از مواردی است که در این ماه باید پر‌رنگ‌تر و جدی تر به آن پردازیم گفت: پرداخت به مباحث مهدویت در ماه شعبان، دکان مهدی‌های دروغین را کسات خواهد کرد و شوق انتظار و سازندگی را برای جوانان خواهد داشت. مهدویت نشاط و امیدواری را در جامعه و به خصوص در بین جوانان ایجاد خواهد کرد.

شعبان را باید ماه امام عصر(عج) نامید

این پژوهشگر حوزه جوان و خانواده گفت: ماه شعبان را از یک نگاه باید ماه امام عصر(عج)، نامید. چرا که این ماه با ولادت جد بزرگوارشان آغاز و در نیمه این ماه که حلال به کمال می‌رسد ولادت امام زمان(عج) را داریم . لذا فرصت خوبی است که بحث مهدویت را یادآوری کنیم و جشن‌‌های با‌شکوهی را برای معرفت افزایی و توجه جوانان به امام عصر(عج) برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری در خاتمه گفت: در این ماه باید از یک طرف بحث شادی‌های اهل بیت(ع) و از طرف دیگر بحث آمادگی که مردم باید برای رمضان پیدا کنند و در نهایت گرم بودن بحث مهدویت استفاده کرد. این ماه و این موارد ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند جوان‌های ما را در زندگی بهتر کمک کنند.

captcha