همایش قرآن و اهل بیت(ع) از سوی مؤسسه مهدقرآن میاندوآب برگزار شد
کد خبر: 3341476
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

همایش قرآن و اهل بیت(ع) از سوی مؤسسه مهدقرآن میاندوآب برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: همایش قرآن و اهل بیت(ع) روز گذشته از سوی مؤسسه مهدقرآن میاندوآب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام صادق(ع) همایش بزرگ قرآن و اهل بیت(ع) به همت مؤسسه مهدقرآن و عترت شهرستان میاندوآب و با همکاری اداره اوقاف این شهرستان روز گذشته، 20 مردادماه در مصلای امام خمینی(ره) با حضور پرشور مردم قرآن‌دوست و ولایی این شهرستان برگزار شد.

میهمانان این مراسم محمدحسین طباطبایی، نابغه قرن اخیر و پدر ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی طباطبایی بودند.

این همایش با اجرای حاملان قرآن، توسط قرآن‌آموزان این مؤسسه آغاز شد و پس از تلاوت قرآن توسط استاد محمد حسن‌زاده، امام جمعه این شهرستان و رئیس هیئت مدیره مهدقرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌حمید حسن‌زاده، ضمن عرض خیرمقدم‌گویی، به بیان ویژگی‌های اخلاقی ورفتاری امام جعفر صادق(ع) و جامعه قرآنی پرداختند، همچنین حضور محمدحسین طباطبایی را برای مردم قرآن‌دوست این شهرستان نعمت بزرگی دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدمهدی طباطبایی با بیان خصوصیات اخلاقی آن امام، خاطرنشان کرد‌ که ایشان معارف حق قرآن و سنت پیامبر(ص) را برای مسلمانان تبیین می‌کرد‌ند و شیعیان را به خواندن، حفظ، تدبر و عمل به قرآن دعوت می‌کردند و افزودند که باید در خط آن حضرت سیر کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم و پررنگ مؤسسات در تبلیغ قرآن افزود: مسیر تبلیغ قرآن همان مسیر اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام طباطبایی به حفظ کردن و آموزش احادیث و روایات معصومین تأکید ‌و اظهار کرد: ‌پایه‌های قرآنی،حدیثی و فقهی باید قوی باشد و بایستی از بچه‌ها شروع کرد.

این همایش قرآنی با سخنان ‌محمدحسین طباطبایی ادامه یافت. او به بیان نکاتی درباره قرآن و فعالیت خودش‌ پرداخت‌ و در ادامه به پرسش‌های قرآنی حضار بر‌پایه ‌قرآن کریم پاسخ داد.

یادآور می‌شود، این همایش معنوی با اقامه نماز ظهر و عصرخاتمه یافت. سپس از مؤسسه مهدقرآن و شعبات این مؤسسه بازدید کرد‌.

captcha