اعزام امامان جماعت مساجد کرواسی به ایران
کد خبر: 3350244
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

اعزام امامان جماعت مساجد کرواسی به ایران

شعب خارجی: چند تن از امامان جماعت مساجد مختلف کرواسی برای گذراندن دوره مطالعاتی کوتاه‌مدت عازم ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی zagreb.icro، گروهی 9 نفره شامل 5 تن از امامان جماعت شهرهای مختلف کرواسی به همراه همسران خود که معلم دروس اسلامی هستند، برای گذراندن دوره مطالعاتی کوتاه مدت عازم ایران شدند.
این دوره که به میزبانی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در شهر قم برگزار می‌شود، شامل نشست‌های گوناگون دینی و علمی و فرهنگی خواهد بود و به مدت 2 هفته ادامه دارد.
امامان جماعت مساجد کرواسی در مدت اقامت خود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگر اماکن زیارتی را زیارت کرده و همچنین از مؤسسات دینی و فرهنگی شهرهای قم و تهران بازدید خواهند کرد.
ملاقات با شخصیت‌های دینی و علمی از جمله رئیس جامعه المصطفی(ص) و رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  و برخی از عالمان دینی از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است. 
این برنامه حاصل توافق آیت‌الله اعرافی، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه با مفتی کرواسی در پی ملاقات سال گذشته وی در کرواسی است که با پیگیری و حمایت رایزنی فرهنگی اجرا می‌شود.
حافظ افندی عزیز الیلی، امام جماعت مرکز اسلامی زاگرب و مسئول فعالیت‌های قرآنی جامعه اسلامی کرواسی، سرپرست این گروه 9 نفره است و امامان جماعت شهرهای سیساک، اوماگ، واراژدین و کارلوواتس دیگر اعضای این گروه اعزامی را تشکیل می‌دهند.
کرواسی دارای اقلیت مسلمان با حدود 70 هزار نفر جمعیت است که در 23 شهر، مجلس اسلامی و مسجد دارند.
 
 

captcha