مستندسازی خاطرات شهدا از زبان والدین در آبادان
کد خبر: 3354479
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

مستندسازی خاطرات شهدا از زبان والدین در آبادان

گروه اجتماعی: کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان از شهریور ماه طرح مستندسازی خاطرات شهدا از زبان والدین آنها را در این شهرستان آغاز کرد.

احمد یلالی، مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت مسجد امام محمدباقر(ع) شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از آغاز اجرای طرح مستندسازی خاطرات شهدا از زبان والدین در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح از یک ماه گذشته آغاز شده است و طی آن گروهی 6 نفره که پیش از این آموزش‌هایی در زمینه روش مصاحبه و فیلم‌برداری گذرانده​اند، در خصوص شهدا با والدین آنها مصاحبه می‌کنند و ضمن مصاحبه کار جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا را نیز انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این کار با هدف مستندسازی خاطرات شهدا از زبان والدین آنها انجام می​شود، گفت: با توجه به اینکه والدین شهدا در سن و سالی هستند که باید به موقع از خاطرات آنها بهره​مند شد، فاز اول این طرح به مصاحبه با والدین شهدا اختصاص یافت. فاز دیگر این طرح مصاحبه با جانبازان درصد بالا است.

مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان همچنین اجرای طرحی به نام «همسفر شهید» را از دیگر برنامه‌های این کانون عنوان کرد و افزود:​ محل استفاده و اجرای این طرح در اردوها و سفرهای مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها است که طی آن جوانان و نوجوانان با شخصیت شهید آشنا می‌شوند و اعمال مستحبی که در طول اردو انجام می​دهند به روح شهید هدیه می​کنند.

یادآور می​شود، کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان در مسجد باقر العلوم این شهرستان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را با محوریت دفاع مقدس و معرفی شهدا انجام می​دهد. اجرای طرحی با نام جغرافیای حماسی آبادان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و دیدار هفتگی با خانواده​های شهدا از جمله برنامه​هایی است که این کانون در شهرستان دنبال می​کند.

captcha