شخصیت و ویژگی‌های پیا‌م‌رسان عاملی مهم در جذب مخاطب است
کد خبر: 3360985
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

شخصیت و ویژگی‌های پیا‌م‌رسان عاملی مهم در جذب مخاطب است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خوی گفت: شخصیت و ویژگی‌های پیام‌رسان برای افراد یکی از مهمترین عوامل در راستای جذب مخاطبان به هدف مورد نظر است و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام‌جمعه خوی طی سخنرانی در جمع مربیان طرح صالحین سپاه پاسداران شهرستان خوی تحت عنوان مهارت‌های جذب مخاطب اظهار کرد: در زمینه جذب مخاطب موضوعات متعددی وجود دارد و عوامل مختلف نقش دارند که بعضی از آ‌ن‌ها مربوط به خود پیام است برخی دیگر در ارتباط با ویژگی‌های پیام‌رسان است.

وی در ادامه افزود: جایگاه هدایت گران و راهنمایان از دیدگاه اسلام در حدی است که رسول خدا(ص) خطاب به امیرمؤمنان(ع) فرمود که «اگر خداوند کسی را به دست تو هدایت کند برایت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب می‌کند».

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: بخشی از عوامل جذب مخاطب مربوط به پیام و محتوای آن است که باید مورد توجه پیام رسانان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با استناد به آیات و روایات حق بودن، منطقی و عقلایی بودن، روشن و گویا بودن، تناسب با نیاز مخاطب و کاربردی بودن، استفاده از ادبیات روز، خطابی بودن، ارائه راه حل عملی بر مشکلات، مطابق با نیاز و احساسات بودن و هدایت‌گر بودن را از جمله این ویژگی‌ها است.

شکوری در ادامه اظهار کرد: ایمان داشتن به محتوای پیام ،دارا بودن بر اخلاص ،داشتن بصیرت و شناخت، توکل به خداوند، امانت‌داری در پیام‌رسانی، داشتن شرح صدر، تواضع و فروتنی، رفاقت و مدارا با مردم، داشتن شجاعت حق‌گویی، مردم‌داری، تخلق بر حسن خلق، ساد‌ه‌زیستی، وفای به عهد، زمان و مکان‌شناسی‌، دارا بودن بر روحیه انتقادپذیری، آراسته و مرتب بودن و در نهایت سازش‌ناپذیری در اصول بخش دیگر عوامل جذب مخاطب مربوط به شخصیت و ویژگی‌های پیام‌رسان و هدایتگر است.

وی در ادامه، از تلاش‌های شبانه‌روزی سپاه پاسداران و بسیج و مربیان طرح صالحین تقدیر و تشکر کرد که هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی و علمی خود قرار می‌دهند.

captcha