مسلمانان، اکثریت شورای شهر «همترامک» آمریکا را کسب کردند
کد خبر: 3443839
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

مسلمانان، اکثریت شورای شهر «همترامک» آمریکا را کسب کردند

گروه بین الملل: با اعلام نتایج برگزاری انتخابات محلی، شورای شهر «همترامک» (Hamtramck) از توابع «دیترویت»(Detroit) آمریکا صاحب ترکیبی با اکثریت مسلمان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CBS Detroit»، شهروندان منطقه «همترامک» از توابع «دیترویت» آمریکا روز چهارشنبه برابر با 13 آبان با رأی دادن به تعدادی نامزد مسلمان موجب شدند تا ترکیب جدید شورای این شهر با اکثریت مسلمان فعالیت خود را از این پس ادامه دهد.


گفته می‌شود که در ایالات متحده این نخستین بار است که مسلمانان اکثریت کرسی‌های یک شورای شهر را از آن خود می‌کنند. مسلمانان اکنون 4 کرسی از مجموع 6 کرسی شورای شهر «همترامک» را در اختیار گرفته‌اند. تصاحب اکثریت توسط مسلمانان تاکنون سابقه نداشته است.


«همترامک» مردمانی از اقوام و نژادهای مختلفی را در خود جای داده است. در ابتدا ژرمن‌ها در این شهر مستقر شدند. سپس در اوایل قرن بیستم میلادی لهستانی‌ها جمعیت غالب شهر شدند. اکنون اکثریت با اندکی برتری متعلق به شهروندان مسلمانی است که غالبا از یمن، بنگلادش و بوسنی و هرزگوین به آنجا مهاجرت کرده‌اند. 


اسامی 4 عضو مسلمان شورای شهر «همترامک» عبارتند از: سعد المسماری، ابو موسی، انام میاه و محمد حسن. به جز نفر اول که ملیتی یمنی-آمریکایی دارد بقیه دارای تابعیت بنگلادشی هستند.   


المسماری در گفت‌و‌گو با شبکه های تلویزیونی « WDIV» و «WXYZ» گفت: نمایندگان مسلمان نماینده تمام شهروندان در شورای شهر خواهند بود.

captcha