برنامه‌ فرهنگی دانشگاه‌ها نباید دچار روزمرگی شود
کد خبر: 3455068
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

برنامه‌ فرهنگی دانشگاه‌ها نباید دچار روزمرگی شود

گروه سیاسی: معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نباید برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها دچار روز‌مرگی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، اظهار کرد: برای نیل به اهداف متعالی فرهنگی باید بسیار فراتر از روزمرگی حرکت کنیم و از شیوه‌های خلاقانه و اثربخشی در حوزه‌های فرهنگی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه ساده‌انگاری در حوزه فرهنگی باید کنار گذاشته شود ادامه داد: دشمنان با اقدامات پیچیده به‌دنبال تخریب فرهنگ هستند که باید از ظرفیت های علمی و مطالعاتی متخصصین و اساتید دانشگاهی نهایت بهره را ببریم.
وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی وظیفه همگان است اما کار اصلی فرهنگی را اساتید در کلاس‌های درس انجام می‌دهند.
معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هیئت علمی دانشگاه‌ها باغبانان تمدن آینده کشور اسلامی هستند افزود: کار فرهنگی در دانشگاه‌ها همانند کار باغبانی است و وظیفه همه دانشگاه‌ها است.
قریشی با بیان اینکه علم با کارهای نمایشی و همایشی نمی‌تواند فرهنگ را یک‌جانبه متعالی کند، ادامه داد: فرهنگ عزت‌طلبی و انضباط، وجدان کاری، تلاش و کوشش، احترام و ادب برای علم زمینه رشد فراهم می‌کند که باید در این راستا اساتید دانشگاهی تلاش وافی را داشته باشند.
معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حوزه عفاف و حجاب باید با پروژه‌های تحقیقاتی جلو رفت و این فرصت را از دانشگاه ارومیه انتظار داریم.
وی با اشاره به اینکه تفاوت کشور ایران با سایر ملل در گذشته در جهان‌بینی، جهان بانی و جهان‌آرایی است اظهار کرد: کمتر کشور باور می‌کردند که بتوانیم با نگاه دین کشور را اداره کنیم اما این مهم محقق شد.
وی ادامه داد: اغلب کشورها معتقد بودند مدیریت به شیوه دینی با شکست مواجه می‌شود و منتظر این رویداد بودند اما پس از گذشت سی سال به اغلب کشورهای مدعی نشان دادیم که نه تنها این نوع مدیریت حکومت مانع علمی نیست بلکه به سرعت علمی کشور کمک می‌کند.
معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: هر چند از لحاظ علمی عقب هستیم اما روند رو به رشدی را طی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شد تا تمدن اسلامی را ما برای دنیا با ترجمانی متعالی ارائه دهیم گفت: قدرتی که از قرائت دین و اهل بیت ناب محمدی در کشور داریم باعث شده تا ما جهان‌بینی و جهان بانی و جهان‌آرایی را برای بشر ترسیم کنیم.
به گزارش ایکنا؛ در پایان مراسم، حجت‌الاسلام کیومرثی به‌عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  ارومیه منصوب شد.

captcha