جلد چهارم دایرةالمعارف قرآن در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
کد خبر: 3471357
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
غفاری:

جلد چهارم دایرةالمعارف قرآن در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

گروه ادب: مدیر انتشارات حکمت گفت: جلد چهارم دایرةالمعارف قرآن در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

محمدحسین غفاری، مدیر انتشارات حکمت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دایرةالمعارف قرآن گفت: تاکنون سه مجلد از دایرةالمعارف قرآن به چاپ رسیده و در حال حاضر جلد چهارم این اثر در دست چاپ است و تا بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده می‌شود تا در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.
وی افزود: این دایرةالمعارف قرار است در 5 مجلد به چاپ برسد و یک جلد هم به عنوان ایندکس است که این دو مجلد در حال تدوین بوده و هنوز به پایان نرسیده‌اند و به نظر می‌رسد جلد پنجم به نمایشگاه کتاب تهران نرسد.
غفاری با اشاره به مدخل‌های جلد چهارم بیان کرد: این مجلد از حرف «ص» شروع می‌شود و هنوز قطعی نشده که روی چه حرفی آن را نهایی کنیم، اما حجم آن همانند حجم مجلدات دیگر است و براساس مجلدهای دیگر حدود 120 مدخل را در بر خواهد گرفت.
وی یادآور شد: این دایرةالمعارف را می‌توان مهمترین اثر دانست که در حوزه قرآن تدوین شده و پس از آن پروژه نقد و اضافه کردن مدخل‌هایی که در این مداخل وجود نداشت، آغاز می‌شود؛ به این معنی که جلد نقد مداخل در یک مجلد جداگانه منتشر خواهد شد.
گفتنی است، دایرةالمعارف قرآن لیدن مجموعه‌ای شامل ‌۱۰۰۰ مقاله پیرامون قرآن کریم است که در سال ۲۰۰۱ میلادی در لیدن هلند و با همکاری و مشارکت جمعی از مستشرقین نگاشته شده است. این مجموعه چندی قبل توسط انتشارات حکمت ترجمه و تاکنون سه مجلد آن منتشر شده است.

captcha