تربیت پرستار مربی قرآن در بیمارستان بقیه‌الله(عج)
کد خبر: 3478292
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
اصلانی خبر داد:

تربیت پرستار مربی قرآن در بیمارستان بقیه‌الله(عج)

گروه سلامت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) از تربیت‌ مربی قرآن در بین پرستاران بیمارستان بقیه‌الله با هدف آموزش به کادر بیمارستان و ارتقای سلامت معنوی بیماران خبر داد.

سردار جعفر اصلانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این که مهمترین ارزش در حوزه آموزش علوم پزشکی تربیت صحیح نیروی انسانی است از آموزش مربیان قرآن در بین پرستاران بخش‌های بیمارستان این دانشگاه خبر داد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جامعی که در حوزه تربیت نیروهای درمانی مورد نظر است تربیات مربیان قرآنی در بین آنهاست. بر همین اساس در بین پرستاران بخش‌های مختلف افرادی انتخاب و تحت عنوان مربیان قرآن تربیت‌ می‌شوند.

اصلانی ادامه داد: این افراد علاوه بر آموزش قرآن به همکاران خود برنامه‌هایی چون آموزش به بیماران و تلاوت قرآن می‌کنند این کار هم موجب خضوع بیشتر در پرستارها و هم ارتقای سلامت معنوی بیماران می‌شود.

وی بیان کرد: این کار در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی بقیه‌الله نیز آغاز شده و در همین راستا از دل دانشجویان نیز افرادی انتخاب و طی یک دوره شش ماهه در خوابگاه و دانشگاه مربی قرآن می‌شوند.

به گفته اصلانی هدف از این کار انس دانشجویان علوم پزشکی با قرآن و کاربست آموزه‌های آن عملکرد حرفه‌ای خود در دوران طبابت و خدمت به بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: این کار در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز باید انجام گیرد زیرا موجب ارتقای توانمندی‌های آنان، ارتقای اخلاق حرفه‌ای کادرهای درمانی در بیمارستان‌ها و کمک به بهبود سریعتر بیماران می‌شود.

captcha