«سلحشور» پیش از هنرمند بودن،‌ مبلغی مسجدی و قرآنی بود
کد خبر: 3478768
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
جمال شورجه:

«سلحشور» پیش از هنرمند بودن،‌ مبلغی مسجدی و قرآنی بود

گروه هنر: یک فیلمساز ارزشی سینما گفت: کارنامه کاری فرج‌الله سلحشور نشان می‌دهد که این هنرمند پیش از اینکه هنرمند و سینماگر باشد،‌ یک مبلغ مسجدی و قرآنی بود.

سلحشور یک مبلغ مسجدی بود
جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که سلحشور یک هنرمند ولایی بود، اظهار کرد: آشنایی من با این هنرمند فقید به بیش از سه دهه پیش بر می‌گردد. روزگاری که در حوزه هنری مشغول فعالیت بودیم. از همان زمان من گرایشات ولایی و قرآنی را به شدت در این هنرمند مشاهده می‌کردم. برای همین هم از آن زمان جذب وی شدم و تا زمان حیاتش نیز این ارادت و رابطه حفظ شد. نکته جالب اینجاست که ارادت وی به ولایت و قرآن هیچ گاه کمرنگ نشد و تا آخرین لحظه عمر حفظ شد.

وی افزود:  متاسفم که بگویم این هنرمند قرآنی به دلیل پایبندی به اهداف و آرمان‌های خود زخم‌های بسیاری را از نااهلان خورد، اما این مسئله سبب نشد که وی هیچ گاه از آرمان‌هایش کوتاه بیاید. برای همین اگر پرونده کاری این هنرمند را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که توجه به قرآن از جمله اصلی‌ترین فاکتورها بود.

شورجه ادامه داد: سلحشور خود را هنرمندی برخاسته از مسجد می‌دانست و بارها نیز گفته بود، بیش از آنکه خود را هنرمند بداند، مبلغی مسجدی و قرآنی است. این گفته نیز تنها یک ادعا از سوی وی نبود، بلکه تاثیراتی که «یوسف پیامبر(ع)» و «مردان آنجلس» روی مخاطبان سراسر جهان گذاشت برای هیچ کس قابل چشم‌پوشی نیست، حتی می‌توان گفت دستاوردهای قرآنی این کار را نمی‌توان با هیچ کار تلویزیونی قابل قیاس دانست.

وی با بیان اینکه تمامی لحظه‌های عمر این هنرمند در خدمت به قرآن بود، گفت: هم اکنون فیلمنامه‌ای 72 قسمتی از فرج‌الله سلحشور با محوریت زندگی «حضرت موسی(ع)» در دست است که متاسفانه فرصت ساخت آن برای کارگردان مهیا نشد. برای همین امیدوارم شرایطی پیش آید که این فیلمنامه غنی جلوی دوربین برود تا زحمات چند ساله این هنرمند حفظ شود. نکته دیگری که ذکر آن را ضروری می‌دانم این است که فقدان چنین هنرمندانی را نمی‌شود جبران کرد، چون سال‌ها باید بگذرد تا چنین هنرمندانی پا به عرصه هستی بگذارند که تک تک اجزای وجودشان خواهان اشاعه مفاهیم قرآنی باشد.

شورجه در پایان سخنانش بیان کرد: درگذشت این هنرمند قرآنی را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت دین‌مدار ایران تسلیت می‌گویم و امیدوارم پرچم قرآنی این هنرمند همیشه در سینما و تلویزیون برافراشته باشد. در این میان از هنرمندان متعهد کشورم تقاضا دارم که با تمام وجودشان پای ارزش‌هایی که سلحشور به آنها معتقد بود بایستند تا راه این هنرمند ولایی در سینما برقرار بماند.

captcha