ارزیابی 74 اثر در دومین هم‌اندیشی ایده‌های برتر حوزه علمیه
کد خبر: 3479347
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

ارزیابی 74 اثر در دومین هم‌اندیشی ایده‌های برتر حوزه علمیه

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر علمی دومین هم‌اندیشی ایده‌های برتر در پایان‌نامه‌های ممتاز دین‌پژوهی سطح چهار حوزه علمیه و مقطع دکتری دانشگاه گفت: در این دوره 74 مقاله برگرفته شده از پایان‌نامه‌های برتر حوزه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عبدالمجید مبلغی، دبیر علمی هم‌اندیشی ایده‌های برتر در پایان‌نامه‌های ممتاز دین‌پژوهی سطح چهار حوزه علمیه و مقطع دکتری دانشگاه در این مراسم که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد گفت: تصور و برداشت ما این است که هر پایان نامه می تواند گامی در راستای تولید اندیشه ای جدید باشد از این رو این هم‌اندیشی تابعی از درک ویژه جایگاه پایان نامه های برتر در حوزه علمیه در مقاطع بالای تحصیلی است.
وی ادامه داد: پایان نامه های سطوح چهار حوزه و دانشگاه باید در تولید علوم گامی رو به جلو بردارند و به گسترش نظریات جدید کمک کنند.
مبلغی با بیان اینکه اولین دوره این هم‌اندیشی در سال 87 برگزار شد اظهار کرد: امروز شاهد برپایی دومین دوره این هم اندیشی هستیم و مقالات ارایه شده نیز در چهار رشته علوم سیاسی و علوم اجتماعی، فلسفه و کلام، فقه و حقوق و تاریخ و ادبیات مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
دبیر علمی این هم اندیشی با بیان اینکه سخت ترین فرایند ارزیابی در این دوره انجام شده است گفت: یکی از جدی ترین فرآیندهای ارزیابی در کشور، ارزیابی پایان نامه هاست از این رو برای اینکه حقی از فردی ضایع نشود و به ایده های نوآورانه و ناب و کیفی دست بیایم فرایند ارزیابی را سختگیرانه برگزار کردیم، این مقالات ابتدا دو بار در ذیل آیتم های معطوف به نوآوری ارزیابی شدند و برای بار سوم نیز ارزیابی مجدد شدند و معدل آنها لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه در دوره نخست 75 پایان نامه ارزیابی شدند افزود: در دوره دوم نیز 74 پایان نامه مورد ارزیابی قرار گرفتند و کتاب حاوی مقالات نیز که از دل این پایان نامه ها نوشته شده است با عنوان رصد نوآوری در پژوهش های دینی امروز رونمایی می شود.
در ادامه این هم‌اندیشی تعدادی از صاحبان مقاله به ارایه چکیده مقالات خود پرداختند و در پایان این همایش نیز که با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه صورت گرفت از صاحبان ایده‌های برتر تجلیل شد.
captcha