مسابقه حفظ و تلاوت قرآن در گویان برگزار شد
کد خبر: 3482544
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

مسابقه حفظ و تلاوت قرآن در گویان برگزار شد

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم با حضور 38 متسابق در شهر «جرج‌تاون»، پایتخت کشور گویان(واقع در آمریکای جنوبی) برگزار شد.

مسابقه حفظ و تلاوت قرآن در گویان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«
hqmi.org»، این مسابقات به همت انجمن عمومی اسلامی گویان و با همکاری انجمن جهانی حفظ قرآن در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر « جُرج‌تاون»، پایتخت گویان برگزار شد و 38 متسابق در بخش آقایان در این رقابت‌ها حضور داشتند.

این مسابقات در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ دو جزء، حفظ جزء 30 قرآن(جزء عم) و تلاوت 10 جزء نخست قرآن برگزار شد.

کمیته داوران این مسابقات متشکل از 4 داور بود و در مراسم اختتامیه این رقابت‌های قرآنی، «استاد فیصل فیروز»، رئیس سازمان اسلامی مرکزی گویان، «شیخ عبدالعلیم رحیم»، رئیس انجمن عمومی اسلامی این کشور و نمایندگان مؤسسات و سازمان‌های اسلامی گویان و جمعی از قرآن‌آموزان و اولیای آن‌ها حضور داشتند.

سخنرانان این مراسم به تبیین فضایل حفظ قرآن کریم پرداختند و والدین را به آموزش حفظ قرآن به فرزاندشان تشویق کردند و در پایان نیز جوایز و هدایایی به متسابقین اهدا شد.

گویان با نام رسمی جمهوری تعاونی گویان (به انگلیسی: Co-operative Republic of Guyana) کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی است. پایتخت آن جرج‌تاون و جمعیت آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۷۵۸ هزار نفر بوده‌ است. زبان رسمی این کشور انگلیسی و واحد پول آن دلار گویان است.

زبان کرئول گویانی که آمیخته‌ای از چند زبان است به عنوان زبان ملی این کشور شناخته می‌شود. گویان در قدیم مستعمره هلند و پس از آن به مدت ۲۰۰ سال مستعمره بریتانیا بود و در سال ۱۹۶۶ به استقلال دست یافته و در سال ۱۹۷۰ تبدیل به جمهوری شد.

captcha