اولویت با کدام است؛ «ایزوتسو» یا فعالان قرآنی وطنی
کد خبر: 3487804
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
یادداشت وارده/

اولویت با کدام است؛ «ایزوتسو» یا فعالان قرآنی وطنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از فعالان قرآنی به بیان برخی انتقادات از حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از تولید مستند «سرزمین آفتاب» پرداخته و چند پرسش از معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد را مطرح کرده است.

اولویت با کدام است؛ «ایزوتسو» یا فعالان قرآنی وطنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌رضا شعبانی‌فرد، کارشناس امور راهبردی قرآن، یادداشتی را به رشته تحریر درآورده و در آن فعالیت‌ها و حمایت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از مستند «سرزمین آفتاب» را نقد کرده است و به یادآوری برخی اولویت‌های کاری این نهاد پرداخته که در ادامه مشروح این یادداشت که در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار گرفته، آمده است.

در پی انتشار خبر حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید مستند «سرزمین آفتاب» درباره پرفسور «ایزوتسو» اسلام‌شناس ژاپنی برایم این سؤال پیش آمد که آیا در شرایطی که اولویت‌های اصلی این معاونت مانند تأمین اعتبارات صندوق حمایت از فعالان قرآنی و حمایت از مؤسسات قرآنی معطل مانده آیا حمایت از ساخت این مستند توجیه دارد یا خیر؟ این سطور برخی ملاحظات اولیه است که در پاسخ به این سؤال نگاشته شده است.
مقدمه
پس از تشکیل دولت نهم و اتخاذ رویکرد تقویت فعالیت‌های دینی جامعه، اداره کل توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی که در سال ۱۳۸۰ در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرده بود و فعالیت آن محدود به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم می‌شد، به مرکز هماهنگی و ترویج فعالیت‌های قرآنی ارتقا یافت و از جایگاه سازمانی تحت اشراف معاونت فرهنگی به حوزه وزارتی منتقل شد. همچنین تشکیل دفتر نمایندگی مرکز در ادارات کل استانی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.
در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی که دهه گسترش رویکرد راهبردی به فعالیت‌های قرآنی نام گرفته این مرکز در سال 91 به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقا یافت و فصلی دیگر از فعالیت‌های قرآنی دولت رقم خورد.
نقش و جایگاه معاونت در امور قرآنی کشور
این ساختار تاکنون علاوه بر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، به اجرای فعالیت‌های قرآنی دیگری نظیر برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات، حمایت از فعالیت مؤسسات فرهنگی - قرآنی، اجرای برنامه‌های آموزش تخصصی کوتاه مدت قرآنی و برگزاری برخی آزمون‌ها در حوزه آموزش عمومی، نظارت بر چاپ و نشر آثار، محصولات و ترجمه‌های قرآن و نیز تکریم و حمایت از خادمان، نخبگان، فعالان و مدیران قرآن و عترت نیز همت گذاشته است.
برخی از این فعالیت‌ها با هم‌پوشانی و موازی‌کاری با دیگر سازمان‌ها مواجه بوده، که گهگاه مورد نقد منتقدان قرار گرفته است. به عنوان نمونه نگاه کنید به آرشیو خبرگزاری ایکنا در تاریخ 1/7/1392 و نیز 3/7/1392، شماره خبر 1293367، و 20/6/1392. بنابر این در اقدام شایسته‌ای در همایشی در سال 94 موضوع مأموریت‌های معاونت مورد بررسی و بازنگری و تضارب آرای صاحب‌نظران قرار گرفت که البته بازخوردی از نتایج آن در عمل، بروز و ظهور پیدا نکرد.
اولویت‌های موضوعی تولید مستند
حمایت از تولید مستند قرآنی در حیطه فعالیت این معاونت می‌گنجد. اما اینکه موضوع مستند چه باشد و نیز اینکه با توجه به محدودیت‌ها در چه اولویتی قرار دارد، محل تأمل است.
ناگفته پیداست که موضوع و مخاطب این مستند مرتبط با حوزه پژوهش است که به طور طبیعی تعداد مخاطب آن بسیار محدودتر از سایر حوزه‌های قرآنی است و ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست. ذاتی وزارت فرهنگ، برنامه‌ریزی برای جلب گرایش و اشتیاق مردم به قرآن و توسعه انس با قرآن است.
از سوی دیگر اینکه در میان تعداد بسیار مفاخر علمی و قرآنی داخلی و خارجی، پرداختن به کدام یک در اولویت قرار دارد باز هم در حیطه اختیارات این وزارت نیست و وزارت علوم و نیز حوزه‌های علمیه باید آن را تعیین کنند یا اینکه در کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور که مرجع سیاست‌گذاری و هماهنگی این حوزه است. این مراجع با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی بایستی اولویت را تعیین کنند.
مثلاً اگر قصد معرفی یک دانشمند قرآنی خارجی به مخاطب دانشجو و استاد رشته قرآنی داخل کشور است که به نظر می‌رسد به اندازه کافی آنها در دانشگاه آشنا شده‌‌اند و اگر هم نشده باشند راه آن تهیه مستند نیست و با یک مستند نمی‌توان آنها را با افکار این دانشمند آشنا کرد.
جایگاه و وزن ایزوتسو در قرآن‌پژوهی
از زبان کارگردان مستند در خبر آمده بود که؛ «به نظرم ایزوتسو به گردن فرهنگ و جامعه قرآن‌پژوه ما حق دارد. کتاب «خدا و انسان در قرآن» ایزوتسو سال 1962 به چاپ رسیده، اما توسط احمد آرام در دهه شصت ترجمه شد. همچنین کتاب «ساختمان معنایی مفاهیم اخلاقی - دینی در قرآن» که این کتاب هم در سال 1360 با ترجمه فریدون بدره‌ای به فارسی‌زبانان عرضه شد و از همان زمان با استقبال جامعه حوزوی و دانشگاهی مواجه شد».
ادعای حق داشتن ایزوتسو به گردن جامعه قرآن‌پژوه در جمله اول به دو کتاب ایشان تعلیل شده است. محققان و استادان در این زمینه باید پاسخ بدهند و آن را رد یا اثبات کنند اما فی‌الجمله نکاتی مطرح می‌شود.
–با وجود افراطی که در دانشگاه‌های ما در توجه به قرآن‌پژوهان مستشرق وجود دارد، فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از استادان پروفسور توشی هیکو ایزوتسو را در این حد دارای شأن بدانند.
–پروفسور توشی هیکو ایزوتسو نه فقط قرآن‎پژوه بوده بلکه زبان‎شناس، اسلام شناس و فیلسوف هم بوده است و چه بسا شؤون دیگر آن بر این شأنش غالب باشد لذا شاید پرداختن به آن در اولویت معاونت قرآنی نباشد.
–در عین حال که توجه به محققین و علاقه‌مندان خارجی در جای خود لازم است، ولی این کار نسبت به معرفی مفاخر علمی و قرآنی کشور در اولویت بعدی است و برجسته کردن آنها بایستی همراه با پیش‌بینی جوانب و ملاحظات باشد. این ادعا که ایزوتسو تحت تأثیر برخی از مفاخر علمی کشور مانند دکتر «مهدی محقق» و دکتر «سیدحسین نصر» رفعت مقام پیدا کرده ادعایی گزاف نخواهد بود. ایزوتسو طی یکی سخنرانی استاد نصر در مک گیل به ملاصدرا و فلسفه اسلامی علاقه‌مند شده و مسیر زندگی او عوض می‌شود.
دکتر نصر در مصاحبه گفته است؛ «وقتی به دانشگاه مگ‌گیل رفتم با استادی به نام دکتر ایزوتسو مواجه شدم. ایشان متخصص زبان‌شناسی قرآن یعنی فقة‌اللغه قرآن بود و در دو کتاب ارزنده خود که به زبان انگلیسی در همین زمینه در کشور ژاپن چاپ شده بود، پیرامون این موضوع مطالب مهمی نوشته بود. من در دانشگاه مذکور کنفرانسی درباره ملاصدرا دادم. کنفرانس که تمام شد آقای ایزوتسو جلو آمد و به من گفت من از همین امروز مطالعات لغات قرآنی را کنار می‌گذارم و می‌خواهم به فلسفه‌ای که مطرح کردید بپردازم تا چند و چون آن ‌را درک کنم. آشنایی من با ایزوتسو از آن سال شروع شد. دکتر مهدی محقق معرفی ملاصدرا را به ایزوتسو ادامه داد».
یا اینکه دکتر مهدی محقق دوره آشنایی و همکاری ایزوتسو با خودش را طی سال‌های 1968- 1965 میلادی در مونترال را به عنوان یکی از دوره‌های تاریخ زندگی پروفسور ایزوتسو بر می‌شمرد و می‌گوید؛ «با آشنایی با من و حضور در دروس عقاید شیعه، به حکمت متعالیه و مکتب ملاصدرا علاقه‌مند شد و با همکاری هم موفق شدیم که متن عربی شرح منظومه سبزواری بخش الاهیات بالمعنی الاعم را برای چاپ آماده سازیم و به زبان انگلیسی ترجمه کنیم».
لزوم معرفی قهرمانان واقعی قرآنی به جامعه
به نظر می‌رسد اولویت اصلی وزارت ارشاد در معرفی چهره‌های قرآنی از بیانات مقام معظم رهبری به دست آید تا اگر بودجه‌ای هست در این جهت هزینه شود. معظم‌له در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره‌ مسابقات بین‌المللى حفظ و قرائت قرآن كریم در تاریخ 1/9/1377 فرمودند؛ «قدمِ اوّل، یاد گرفتن متن قرآن است و این باید روز به روز زیاد شود. اگر بخواهیم همه قرآن را بیاموزند، عدّه‏ای باید در اوج قرار گیرند - مثل همه چیز دیگر - همین طور که اگر بخواهید ورزش، همگانی شود، بایستی عدّه‏‌ای قهرمان را جلو چشم مردم نگهدارید. اگر بخواهید قرآن در خانه‏‌ها، بین بچه‏‌ها، بین بزرگ‌ها، بین زن‌ها و مردها رواج پیدا کند، بایستی قهرمانان قرآنی را احترام کنید. این است که ما به اینها احترام می‏‌کنیم. اینها حامل قرآنند، اینها عزیزند. زبان اینها عزیز است، لب‌ها و دل‌های اینها عزیز است. چون با قرآن مأنوس است. جان ما به قربان قرآن».
شاید این تذکر لازم باشد تا نهادهای سیاست‌گذار امور قرآنی متوجه ضرورت تعیین مفاخر و قهرمانان قرآنی در کشور بیفتند و تدبیر کنند تا جلوی کارهای سلیقه‌ای گرفته شود.
نکته پایانی اینکه مسئولان محترم دستگاه‌ها و نهادها مسیر فعالیت خود را متناسب با اولویت‌ها مأموریت‌های کلان طراحی و دنبال کنند. بر این اساس توجه  معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به مأموریت اصلی خود مطابق مصوبه جلسه اول شورای توسعه فرهنگ قرآنی یعنی «تولیت (مدیریت راهبردی) نظام تبلیغ و ترویج قرآن مشتمل بر 1. تولید محصولات هنری و رسانه‌ای قرآنی 2. عرضه محصولات 3. ارائه خدمات» توصیه می‌شود.
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۰:۲۸
1
2
احسنت . معاونت این همه وظیفه معطل دارد.
سیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۲۹
0
3
عالیه..ضمن احترام برای همه فعالان قرآنی در سراسر جهان اما تعیین اولویت بسیار مهم است و حمایت و تشویق قرآنیان کشورمان قطعا در اولیوته آن هم در وضعیت فعلی بودجه های قرآنی
امیرحافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۶
1
2
به موضوع خوبی اشاره شده
این همه استاد و فعال قرآنی پشکسوت قرآنی توی کشور هست و هیچ کسی هم ازشون خبر نداره اونا رو رها کردم چسبیدیم به ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۳:۳۶
1
2
به نظر می رسد بیشتر دنبال ماجراجویی و چند سفر خارجی باشند.
شهریار شریعت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۳:۳۹
0
1
تقدم اهم بر مهم همواره باید رعایت شود.
محمد دهکردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۵:۱۹
0
1
از قرار مسموع هزینه این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان است. مسولان لطفا توضیح دهند در زمانی که کارهای برزمین مانده فراوانی داریم با چه استدلالی این مقدار از پول بیت المال صرف کاناداگردی و ژاپن گردی کارکردانی میشود که کارنامه شفاف هنری و قرآنی عرضه شده ای هم ندارد. خوب است که رسانه های محترم که یک زمانی پروژه ساخت فیلم لاله را په حق پیگیری و مانع ساخت شدند در این خصوص نیز ورود نمایند.
سید حسین امامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۵:۲۷
4
0
نویسنده محترم اگه خیلی به حرفهای خودت اطمینان داشتی اسم خودت را می نوشتی... راستی شما هنوز نوشتن نام دانشکاه مک گیل را بلد نیستی!!!!
پاسخ ها
حنانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۵:۵۷
سلام برادر
مطمئن شدم که اصلاً یادداشت رو نخوندی
وگرنه در ابتدای پاراگراف اول یاددداشت نام نویسنده آمده است
رسولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۶:۰۲
در ارج نهاندن به مقام استاد ایزوتسو شکی نیست...اما اولویت با کیست ؟ با مربیان قرآن مناطق محروم...یا فعالان و هنرمندان قرآنی که بیمه آن ها قطع شده ؟...کدام اولویت دارند...نویسنده این یادداشت اولویت را تذکر داده است...آیا هزینه رفتن به کشور کانادا را خبر دارید ... ضمنا هزینه این مستند را می تواند بخش های دیگر وزارت ارشاد متقبل شوند نه معاونتی که خود دچار کمبود بودجه برای حمایت از فعالان قرآنی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۵:۵۱
0
2
این مستند که قرار بود بهمن 94 اکران بشه پس چرا فاز دومش همچنان ادامه داره. حتما نیاز هست که کانادا بروند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۵:۵۷
0
3
چه جالب آقای امامی اصلا خبر را نخوانده چون همون اول خبر اسم نویسنده درج شده.خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۶:۱۸
0
2
البته تقریبا دو سالی هست که صحبت از ساخت این مستند توسط معاونت قرآنی...کاش اگر اعتراضی هم بود زودتر اعلام میشد نه الان که کار پیش رفته
استاد ناشناس قران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۱۳
1
0
همه اساتید خارجی را بزرگ کنیم بعد همه همون خارجی ها بیان به ما فخر بفروشند که ما اینیم و شما هیچی نیستید/ واقعا متاسفم
بانوی ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۱۴
0
1
کار بسیار شایسته ایست اما برخی افراد داخلی چشم دیدن این نوع تقدیر از بزرگان را نمی پسندد که نشان از کوچک بینی برخی ایرانیان دارد/ البته من خودم ایرانی و به ایرانی بودنم میبالم
خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۱۶
0
1
همین بس که ایزوتسو به گردن فرهنگ و جامعه قرآن‌پژوه ما حق دارد. کتاب «خدا و انسان در قرآن» ایزوتسو سال ۱۹۶۲ به چاپ رسیده، اما توسط احمد آرام در دهه شصت ترجمه شد. پس چرا با برگزاری و اجرای برنامه هایی با محوریت این فرد شایسته مخالفت می کنید.
علاقه مند قرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۰
0
1
باز هم ایکنا موضوعاتی را مطرح کرد که گاها مسئولین هم از پرداختن به آن فرار می کنند. من با پرداختن به این فرد ژاپنی از سوی یک نهاد داخلی مخالف هستم پرا که بودجه بیت المال باید صرف مفاخر قرآنی و حتی غیر قرآنی داخل شود تا این افراد الگوهایی شایسته برای عموم مردم کشور و جهان باشند. نکنید / بیت المال را به تاراج نبرید/ والله باید جوابگو باشید.
منم دلواپسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۲
2
0
من نمی دونم چرا مسئولین در این مواقع که این خبرگزاری دلسوز قرآن و جامعه قرآنی به موضوعات به این خوبی می پردازد سر خود را در برف فرو برده و هیچ کدام حتی نظر و یاداشتی چه مخالف و جه موافق اراده نمی کنند. فقط شعار شعار و شعار
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۴
0
2
معلومی بعضی دوستان همینجوری و از روی غرض نظر گذاشتن
دوستان من دو بار یادداشت رو خوندم لب کلامش اینه که چرا معاونت قرآنی وزارت ارشاد اومده این کار رو کرده وظیفه معاونت حمایت از اینگونه فعالیت ها نیست و گرنه نه حقیر و نه نگارنده سطور یادداشت مخالف تجلیل از افرادی که به قرقآن خدمت کرده اند نیست.
دوستان عزیز معاونت کارهای زمین مانده بسیار زیادی داره که باید به اونا برسه نه اینکه بودجه خودشو بده واسه ساخت فیلمی که البته در جای خود مهمه ولی وظیفه ذاتی معاونت نیست
مهدی خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۵
0
1
انانی که به دنبال رشد قران و اسلام در جهان هستند از این موضوع استقبال می کنند و انانی که تنها به دنبال خودنمایی هستند دوست دارند که فقط به مفاخر ایران پرداخته شود //
بنده با اجرای این برنامه کاملا موافق هستم / انان که مانند بنده نظر دارند بسم الله فضا مهیاست
احسنت بر کارکنان فهیم خبرگزاری با این همه تیز بینی
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۵
0
0
معلومی بعضی دوستان همینجوری و از روی غرض نظر گذاشتن
دوستان من دو بار یادداشت رو خوندم لب کلامش اینه که چرا معاونت قرآنی وزارت ارشاد اومده این کار رو کرده وظیفه معاونت حمایت از اینگونه فعالیت ها نیست و گرنه نه حقیر و نه نگارنده سطور یادداشت مخالف تجلیل از افرادی که به قرقآن خدمت کرده اند نیست.
دوستان عزیز معاونت کارهای زمین مانده بسیار زیادی داره که باید به اونا برسه نه اینکه بودجه خودشو بده واسه ساخت فیلمی که البته در جای خود مهمه ولی وظیفه ذاتی معاونت نیست
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۶
0
0
معلومی بعضی دوستان همینجوری و از روی غرض نظر گذاشتن
دوستان من دو بار یادداشت رو خوندم لب کلامش اینه که چرا معاونت قرآنی وزارت ارشاد اومده این کار رو کرده وظیفه معاونت حمایت از اینگونه فعالیت ها نیست و گرنه نه حقیر و نه نگارنده سطور یادداشت مخالف تجلیل از افرادی که به قرقآن خدمت کرده اند نیست.
دوستان عزیز معاونت کارهای زمین مانده بسیار زیادی داره که باید به اونا برسه نه اینکه بودجه خودشو بده واسه ساخت فیلمی که البته در جای خود مهمه ولی وظیفه ذاتی معاونت نیست
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۲۶
0
1
ایشان متخصص زبان‌شناسی قرآن یعنی فقة‌اللغه قرآن و دو کتاب ارزنده به زبان انگلیسی در همین زمینه در کشور ژاپن چاپ کرده و کمک فراوانی به جوامع اسلامی کرده است/ هر قدر هم برایش قدم برداریم بازم کم است.
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۳۴
0
1
ایکنایی عزیز خسته نباشید من فکر میکنم عیبی هم نداره ما برای یک فعال قرآنی ارزش قائل شده و برایشان برنامه و یادواره و یا هر برنامه اینچنینی برگزار کنیم/ چند نفری هم مخالف باشند هیچ ایرادی نداره
ایرج کامیاران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۳۷
0
1
برادران قرآنی بنده / پرداختن به موضوع قرآن امری ضروری است اما فراموش نکنیم که چراغی که به منزل رواست بر مسجد حرام است/ پس بهتر است ابتدا به امور داخلی و حا مشکلات قرآنیان داخلی بپردازیم بعد به افراد دیگر جوامع
مجید کوه کمره ای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۳۹
1
0
وزارت ارشاد دنبال رواج فرهنگ اسلامی صرفه جویی و دوری از اسراف و تجمل گرایی است . حالا به نظر شما این کار و این پروژه تجملگرایی و خودنمایی نیست
HAFEZDOOST
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۴۲
1
0
یک امار بگیرید ببینیم که ژاپن چند بار برای بزرگان ما برنامه اجرا کرده ما هم در قبالش براشون برنامه اجرا کنیم/ بده بستون کنیم بد نیست/ اما یکطرفه کاری را انجام ندیم
مجید ره آورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۴۳
0
2
بنده معتقدم در ارج نهاندن به مقام استاد ایزوتسو شکی نیست...اما اولویت باید شاخص های ایرانی باشد بعد این افراد
ایمان کلامردری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۴۶
0
1
اینجانب برای همه فعالان قرآنی در سراسر جهان احترام خاصی قائل هستم اما ترجیح میدم مسئولین بیشتر به فکر افراد داخلی باشند.
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۴۸
0
2
تعیین اولویت بسیار مهم است و حمایت و تشویق قرآنیان داخلی باید در اولویت باشد پس به نظر من این کار اشتباه است که اجرایی خواهد شد.
سعید راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۵۲
0
1
بنده با این موضوع کاملا مخوافق هستم چون فعال قرآنی داخلی و خارجی ندارد. برای سلامتی همه فعالان قرآنی صلوات
علاقه مند قرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۵۳
0
1
همه اونهایی که موافق هستن بد نیست یک نگاهی هم به عکس خبر بیاندازند / با دقت نگاه کنید جای دوری نمیره
پیر غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۸:۵۵
0
1
یعنی ایکنا و ایکنایی در همه امور قرآنی ورود کرده و برازنده است که همه امور اجرایی قرآنی کشور را به این نهاد بسپاریم
مرتضی رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۹:۴۹
0
1
خوب است به مصاحبه ای که روز گذشته در ایکنا با موضوع مرحوم استاد ستوده انجام شد نگاه نمایید که چگونه به امثال این بزرگان جفا میشود و داشته خود را از بیگانه تمنا میکنیم.کجاست عاقلی که از خون جگر فریاد برآورد شما که باصرف مخارج هنگفت برای ایزوتسو می سازید تا به جوانان ما الگو معرفی نمایید در صورتی که استادان ایرانی ایزوتسو، دکتر حسین نصر سالها آواره است و دکتر مهدی محقق در کنج فراموشی منتظر پیک اجل است. واقعا تاریخ درس آموز است...
سید حسین امامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۹:۳۱
0
0
بنده دو تا پیام گذاشتم / پیام اولی رو تأیید نکردید تا دیده بشه اما پیام دومی که دارای اشتباه بود را تأیید کردید که همه بتونن ببینن/ این یعنی کار قرآنی/ فعال قرآنی این نیست که قرآن بخونه شاید ابن ملجم اندازه شما قرآن نمی خوند/ فعال غیر قرآنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۰:۰۰
0
3
بنظرم نویسنده محترم خلط مبحث کرده.اوج آن هم در همان عکس ابتدای یادداشت متجلی شده. اینکه باید به فعالان قرآنی داخل پرداخته شود منافاتی با اینکه مستندی در موضوع پژوهشگران قرآن بین المللی ساخته شود ندارد.
اگر مستند فاخری ساخته شود که با آن مخاطبان د اخلی و خارجی فراوانی را جذب قرآن نماید، بنظرم خیلی کار خوبی هم هست.
اگر انتقادی هم باید در این مرحله بشود باید به انتخاب کارگردان یا سوژه مستند و بودجه آن باشد که هر کدام از این موضوعات هم ممکن است جواب قانع کننده ای داشته باشند.
اصل تهیه مستندی در مورد قرآن پژوهان خارجی خوب است ولی در مورد جزئیات آن باید متخصصان و پژوهشگران زبان شناسی و تولید مستند نظر بدهند. اگر قرار است یک به اصطلاح کارشناسی امور قرآنی که اسم کتابهای ایزتسو را هم نمیداند و درکارهای رسانه ای هم تخصصی ندارد نظر دهند خود این مسئله محل اشکال است.
ضمنا اگر ایشان یک کارشناس راهبردی قرآنی اند باید انتقادشان ابتدائا مکتوب و محرمانه و سپس از طرق مختلف حضوری و غیرحضوری به خود آن نهاد اعلام نمایند نه الان که کار شروع شده است.
التماس دعا
captcha