مدیران خانه‌های قرآنی؛ بهترین ترویج‌دهندگان سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3488312
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
شکرانی اظهار کرد:

مدیران خانه‌های قرآنی؛ بهترین ترویج‌دهندگان سبک زندگی اسلامی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان شمالی مدیران خانه‌های قرآنی را بهترین ترویج‌دهندگان سبک زندگی اسلامی در جوامع روستایی معرفی کرد که نیازمند توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، لیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان شمالی روز گذشته، 24 فروردین‌ماه در نشستی که در دفتر مدیرکل امور روستایی استانداری با مدیرکل امور روستایی استان برگزار شد، اظهار کرد: مدیران خانه‌های قرآنی بهترین ترویج‌دهندگان سبک زندگی اسلامی در جوامع روستایی هستند که باید بیش از این به آنها توجه شود.

شکرانی پس از معرفی آماری از وضعیت 121 خانه قرآن روستایی که دارای مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی در این استان در حال فعالیت هستند، به بیان اهم فعالیت‌های این خانه ها و نقش بسزایی که در تعمیق باورهای اسلامی، نشر و اشاعه فرهنگی قرآن در سطح روستاها دارند مطالبی را ارائه کرد.

شکرانی با توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌های روستایی و عدم دریافت شهریه درخواست کرد که دستگاه‌های حاکمیتی حتی‌الامکان از سرانه فرهنگی دهیاری‌ها یا از محل مالیات بر ارزش افزوده استان مبالغی را جهت حمایت از این خانه‌ها در نظر بگیرند و همچنین از جهت تأمین مکان مناسب و واگذاری طرح‌های اوقات فراغت بتوان اقداماتی را انجام داد.

قدرتی، مدیر‌کل امور روستایی ضمن خیر‌مقدم بیان کرد که تعالیم گهربار قرآن‌کریم در جامعه کلید و راهگشای مسائل فرهنگی است، زیرا قرآن سرلوحه اصلی زندگی ماست و همه ما موظفیم با تمام توان در خدمت به ساحت مقدس قرآن این کلام الهی قدم برداریم.

وی در ادامه گفت: مالیات بر ارزش افزوده استان ما خیلی ناچیز است و قابل مقایسه با استان‌هایی مانند بوشهر نیست ولی می‌شود از محل سرانه فرهنگی دهیاری‌ها با همکاری شوراها و دهیاری‌ها مبالغی را به این خانه‌های قرآن اختصاص داد.

قدرتی در ادامه  این جلسه بیان کرد: در مورد استفاده از فضاهای موجود در تمام نقاط استان اگر  آنان اعلام وضعیت کنند، در هر نقطه‌ای مدرسه یا خانه عالم یا حمام قدیمی که بلااستفاده باشد حاضر هستیم که با کمی مرمت و تغییر کاربری در اختیار این عزیزان بگذاریم تا دغدغه مکان برگزاری کلاس‌ها را نداشته باشند و جهت واگذاری طرح‌های اوقات فراغت با آموزش و پرورش مکاتبه لازم را انجام می‌دهیم.

همچنین در خاتمه وی موافقت کرد در جلسه‌ای که اواخر اردیبهشت‌ماه با حضور تمامی بخشداران استان برگزار می‌شود، از مدیرعامل اتحادیه جهت معرفی خانه‌های قرآن و نحوه فعالیت‌هایشان دعوت می‌شود.

گفتنی است؛ جلسه آتی با حضور معاونت عمران استانداری و مدیر‌کل تبلیغات اسلامی راهکارهایی جهت حمایت هر چه بیشتر از خانه‌های قرآنی استان اندیشیده شد.

captcha