آسیب جدی صدور بی‌رویه گواهینامه‌های تربیت مربی
کد خبر: 3488335
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
درود بیان کرد:

آسیب جدی صدور بی‌رویه گواهینامه‌های تربیت مربی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مسئول آموزش و پژوهش مؤسسه احسن‌الحدیث با ابراز گلایه از صدور بی‌رویه گواهینامه‌های دوره تربیت مربی در سراسر کشور، گفت: این امر آسیبی جدی برای معلمان قرآن آینده کشور است.

سیدیوسف درود، مسئول آموزش و پژوهش مؤسسه احسن‌الحدیث در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با ابراز گلایه از اینکه بسیاری از دوره‌های تربیت مربی در سراسر کشور به صورت صحیح‌ برگزار نمی‌شود، گفت: بعضاً برای افرادی گواهینامه صادر می‌شود که روخوانی و روان‌خوانی قرآن دچار مشکل هستند.
وی ادامه داد: لذا باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود که این امر موجبات فراهم کردن آسیب جدی برای معلمان آینده کشور است.
درود عنوان کرد: این معضل است که افرادی که دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن را می‌گذرانند برای حضور در دوره‌های تربیت مربی ثبت‌نام می‌کنند و تمایل دارند پس از دریافت مدرک آن به امر تدریس بپردازند. این امر به ویژه میان بانوان بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه شاید این افراد در عمل مربیان خوبی باشند اما هنوز در بحث ساده روخوانی و روان‌خوانی قرآن با مشکل روبرو هستند، تصریح کرد: حال آنکه صدور و اعطای مدرک به این افراد باید به دقت و پس از احراز شرایط و تأیید نهایی توسط اساتید زبده قرآنی در سراسر کشور انجام گیرد و نه به سهولت.
مسئول آموزش و پژوهش مؤسسه احسن‌الحدیث ابراز کرد: امیدواریم برپایی دوره‌های تربیت ‌مربی و صدور مجوزها و گواهینامه‌های آن با دقت بیشتری انجام گیرد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر حجت مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۳:۰۳
0
0
احسنت همینطوره
باید چاره اندیشی کرد
امیر حجت مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۳:۰۳
0
0
احسنت همینطوره
باید چاره اندیشی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۴:۳۷
0
0
با برنامه ریزی درست در رفع اسیب اقدام شود
captcha