اجرای طرح آمایش جامع قرآنی استان گلستان
کد خبر: 3490693
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

اجرای طرح آمایش جامع قرآنی استان گلستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح آمایش جامع قرآنی استان گلستان به همت مؤسسه یاسین این استان در حال انجام است.

سیدمرتضی حسینی‌امین، مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اجرای طرح آمایش جامع قرآنی این استان توسط این مرکز، اظهار کرد: برای هر کاری و ارتقای آن نیاز به برنامه‌ریزی داریم و برای برنامه‌ریزی نیازمند این هستیم که بدانیم کجا هستیم و می‌خواهیم به کجا برویم و هنگامی که می‌خواهیم به این هدف برسیم باید آمار جامعی از جامعه هدفمان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه آمار جامع و دقیقی از فعالیت‌های قرآنی سراسر کشور در اختیار دستگاهی نیست، اظهار کرد: بلکه آمار اطلاعاتی که در اختیار سازمان‌هایی چون اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و ... است آمار جامعی نیست.
حسینی‌امین اضافه کرد: طی این آمایش آمارگیری از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و موضوعات قرآنی استان انجام می‌شود. این برنامه از 14 بهمن‌ماه به مناسبت دهه فجر آغاز شد و امیدواریم تا پایان خردادماه 95 بتوانیم این کار به اتمام برسانیم.
مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان با تأکید بر اینکه طرح فوق برای اولین بار در سطح کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای اولیه این طرح که با همکاری شورای قرآنی استان انجام شد از کارشناسان قرآن و کامپیوتر و آمار بهره گرفته شد.
وی با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌های سطح استان در اجرای این طرح، عنوان کرد: فرم‌ها و پرسش‌نامه‌هایی در قالب‌هایی چون فردی، مرتبط با دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن، مؤسسات و مراکز قرآنی غیردولتی و دولتی طی نظرات کارگروهی کارشناسی تهیه و توزیع شد.
حسینی‌امین بیان کرد: لذا پس از تبلیغات لازم در این زمینه، مراحل تکمیل فرم‌ها توسط قرآنیان انجام شد که این فرم‌ها از طریق اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و مراکز و مؤسسات قرآنی و همچنین از طریق سامانه اینترنتی استانداری و آموزش و پرورش استان نیز انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: پس از پایان و تکمیل این فرم‌ها و جمع‌آوری آنها آمارگیری از وضعیت قرآنی استان توسط کارشناسان آمار، تحلیل می‌شود و قرآنیان سطح استان در رشته‌های گوناگون حفظ، قرائت و پژوهش و تفسیر انجام می‌گیرد.
مدیر مؤسسه یاسین(یاسین جوان) استان گلستان بیان کرد: این آمار خمیرمایه‌ای برای برنامه‌ریزی قرآنی استان است که در حال شروع طرحی هستیم که براساس آن به تدوین سند چشم‌انداز 1404 استان گلستان برسیم.
وی تصریح کرد: قرآنیان سطح استان گلستان اعم از قاریان، حافظان، مربیان، قرآن‌پژوهان،هنرمندان و خیرین قرآنی می‌توانند با مراجعه به مراکز قرآنی این فرم‌ها را تکمیل کنند و یا با مراجعه به سامانه اینترنتی استانداری به نشانی golestanp.ir مراجعه کنند و فرم را دریافت و پس از تکمیل ارسال کنند.
شنبه/// اجرای طرح آمایش جامع قرآنی استان گلستان
captcha