آغاز دومین دوره مسابقات قرآن «جایزه لیبی» در قاهره
کد خبر: 3506475
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

آغاز دومین دوره مسابقات قرآن «جایزه لیبی» در قاهره

گروه بین‌الملل: فعالیت‌های دومین دوره مسابقات قرآن «جایزه لیبی»، از امروز 24 خردادماه، در شهرک «نصر» قاهره آغاز می‌شود.

آغاز دومین دوره مسابقات قرآن «جایزه لیبی» در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوسط»، دومین دوره مسابقات قرآن «جایزه لیبی» ویژه شهروندان لیبیایی ساکن در مصر، از امروز 24 خردادماه، با شعار «کتاب خدا ما را گردهم می‌آورد» آغاز خواهد شد.

«شیخ اکرم الجراری»، رئیس کمیته برگزارکننده این مسابقات، در این باره گفت: رقابت‌های امروز ویژه بانوان است و فردا، 25 خردادماه، به رقابت بخش آقایان اختصاص خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت‌های این مسابقات از ساعت 21 به وقت محلی، در سالن معلمان شهرک «نصر» قاهره آغاز می‌شود.

شیخ اکرم الجراری با اشاره به این موضوع گفت: مسابقات قرآن «جایزه لیبی» شامل سه رشته است که رشته نخست به حفظ کل قرآن با تفسیر واژگان جزء «28» قرآن اختصاص دارد و سن متسابقین در این رشته نباید بیشتر از 25 سال باشد. به نفرات اول تا سوم این رشته به ترتیب 25 هزار پوند مصری، 15 هزار و 10 هزار پوند جایزه اهدا می‌شود.

وی گفت: رشته دوم این مسابقات شامل حفظ 15 جزء پایانی قرآن از سوره مبارکه «مریم» تا سوره «الناس» همراه با تفسیر واژگان جزء «29» قرآن کریم است و به برگزیدگان اول تا سوم این رشته به ترتیب 2500 پوند مصری 2000 پوند و 1000 پوند جایزه اهدا خواهد شد.

بنا بر این گزارش، رشته سوم مسابقات شامل حفظ سوره «یس» تا سوره «الناس» همراه با تفسیر واژگان جزء «30» قرآن است و به نفرات اول تا سوم این رشته به ترتیب، 2000 پوند مصری، 1000 پوند و 500 پوند جایزه اعطا خواهد شد.

یادآور می‌شود، نخستین دوره از مسابقات قرآن «جایزه لیبی» سال گذشته در مقر باشگاه اجتماعی لیبی در شهر «قاهره»، پایتخت مصر برگزار شد.

captcha