«امیر القراء»؛ طرح گزینش قاریان نخبه در عراق
کد خبر: 3516134
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

«امیر القراء»؛ طرح گزینش قاریان نخبه در عراق

گروه بین‌الملل: امیرالقراء طرح ملی گزینش قاریان برتر عراقی است که آستان عباسی برای دومین سال متوالی آن را برگزار کرده است.

آغاز دومین دوره طرح ملی قرآنی«امیر القراء» در عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قاف، مرکز تربیت قاریان و حافظان وابسته به مؤسسه قرآنی آستان مقدس حضرت عباس(ع) این طرح را برای نخستین‌بار در سال گذشته اجرا کرد و اکنون مقدمات برگزاری دومین دوره آن در حال انجام است.
حسنین الحلو، مسئول مرکز تربیت قاریان و حافظان قرآن درباره گفت: این مرکز به زودی طرح امیرالقراء را در دومین سال متوالی در شهر کربلا آغاز می‌کند.
الحلو بیان کرد: مؤسسه درخواست‌های زیادی را برای شرکت در این طرح دریافت کرده است، همه درخواست‌ها از سوی کمیته ناظر بر طرح ارزیابی شده و حتی 10 نفر برتر سال گذشته طرح نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: سطح داوطلبان متفاوت بود و این امر سبب شد فایل صوتی بهترین‌ قاریان پذیرفته شود.
همچنین طبق اعلام قبلی کمیته ناظر بر این طرح سن داوطلبان باید کمتر از 16 سال می‌بود، ولی بیشتر داوطلبان بالای 16 سال بودند، این مسئله سبب شد مسئولان برگزاری طرح این شرط را نادیده گرفته و کسانی را که سنشان به سن مورد نظر نزدیک بود، گزینش کنند.
بنابراین گزارش، پس از تلاش‌ بی‌وقفه کمیته ناظر بر طرح در ارزیابی داوطلبان، این کمیته اسامی 50 قاری با استعداد را که برای شرکت در این طرح پذیرفته شده‌اند، اعلام کرد.
یادآور می‌شود، طرح ملی قرآنی امیر القراء با هدف شناسایی قاریان با استعداد عراقی راه‌اندازی شده است.
تقلید از مشاهیر قرائت، گوش‌دادن به قرائت قاریان بزرگ و استفاده از ارشاد و راهنمایی اساتید قرآنی متخصص از اصول اساسی موفقیت در این طرح به‌ شمار می‌رود.

captcha