آموزش مربیان قرآن روس در قطر
کد خبر: 3518788
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

آموزش مربیان قرآن روس در قطر

گروه بین‌الملل: نخستین دوره آموزشی ویژه مربیان قرآنی مراکز آموزش حفظ قرآن روسیه از امروز، 10 مردادماه، در شهر «دوحه»، پایتخت قطر آغاز می‌شود.

آغاز اولین دوره آموزشی ویژه مربیان قرآن در روسیه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «العرب»، در این دوره آموزشی که در مرکز فرهنگی ـ اسلامی شیخ «عبدالله بن‌زید آل‌محمود» وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در دوحه برگزار می‌شود، شماری از مربیان مراکز آموزش حفظ قرآن روسیه وابسته به شورای مفتیان و اداره دینی مسلمانان این کشور حضور دارند.
این دوره به همت کمیته برگزارکننده مسابقات قرآنی شیخ «جاسم بن‌محمد بن‌ثانی» قطر برگزار می‌شود.
این دوره آموزشی از امروز، 10 مردادماه آغاز و تا 17 این ماه ادامه خواهد داشت و 14 مربی قرآن از مراکز آموزش حفظ قرآن وابسته به شورای مفتیان روسیه و اداره دینی مسلمانان روسیه مشارکت دارند.
آموزش شیوه صحیح تجوید و حفظ قرآن به شماری از مربیان قرآن ممتاز روسیه و تعمیق پیوند همکاری میان فعالان قرآنی روسیه و نهادهای قرآنی قطر از اهداف برگزاری است.
ناصر یوسف السلیطی، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقه قرآنی شیخ «جاسم بن‌محمد بن‌ثانی» قطر در این باره گفت: این دوره قرآنی در راستای فعالیت‌های بخش غیر عرب‌زبانان مسابقه قرآن «جاسم بن‌محمد بن‌ثاني» قطر برگزار می‌شود و ارتقای سطح قرآنی مربیان قرآن و رشد همکاری بر پایه طاعت، بندگی و تقوا از اهداف برگزاری این دوره است.
بنابراین گزارش، دروس این دوره شامل شرح و تبیین اصول تربیت اسلامی، قواعد تجوید و تصحیح تلاوت براساس اصول نظری و کاربردی، شرح «القاعدة‌ النورانیة»(قاعده نورانی) ـ نوعی دوره آموزش قرائت و تجوید قرآن به کودکان 5 تا 7 سال ـ و آموزش چگونگی تدریس این قاعده، مهارت‌های تدبر در قرآن کریم و مدیریت جلسات قرآنی و همچنین تبیین برخی مسائل و مفاهیم از دیدگاه اسلام است.
captcha