اعلام برگزیدگان قرائت تقلیدی عبدالباسط «اسرا»/ تلاوت نخبه طرح ملی تلاوت + فیلم
کد خبر: 3519380
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

اعلام برگزیدگان قرائت تقلیدی عبدالباسط «اسرا»/ تلاوت نخبه طرح ملی تلاوت + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله فینال بخش قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط مسابقه تلویزیونی «اسرا»، شب گذشته با حضور داوران ممتاز کشور و همچنین قاریان شرکت‌کننده از سراسر کشور از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

اعلام برگزیدگان قرائت تقلیدی عبدالباسط «اسرا»/ تلاوت نخبه طرح ملی تلاوت


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله نهایی بخش قرائت تقلیدی در دور پنجم مسابقه تلویزیونی «اسرا» شب گذشته، یازدهم مردادماه از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ با اجرای مهدی صفری از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن رفت. مراحل قبلی این مسابقه به صورت تلفنی انجام شد.

بنابر این گزارش در این بخش از مسابقه، داوران ممتاز کشور، محمدرضا ابوالقاسمی، در بخش تجوید و محسن بادپا در بخش صوت و لحن، این رقابت تلویزیونی را داوری کردند.

دریافت

تعداد شرکت‌کنندگان راه‌یافته به این مرحله از مسابقه، هفت نفر بود که چهار نفر در بخش بالای 16 سال و سه نفر در بخش زیر 16 سال است که با یکدیگر در مرحله نهایی به رقابت پرداختند.

بنابر این گزارش، اسماعیل مرادی از جوانرود، رسول بیگی از تهران، سیدمجید موسوی از شهر خدابنده استان زنجان، اکبر مراتی استان کرمانشاه اسامی شرکت‌کنندگان این دوره در مرحله بالای 16 سال بود. پس از قرعه‌کشی نوبت قرائت، تلاوت‌ تقلیدی استاد عبدالباسط از سوره تکویر آیات 19-10 توسط شرکت‌کنندگان ارائه شد.

داوران در ابتدای برنامه به چگونگی شرایط امتیازدهی اشاره کردند که در رشته تجوید نمره 40 و در رشته صوت و لحن کسب امتیاز 60 لحاظ شده است.

پس از پایان تلاوت‌های تقلیدی توسط گروه سنی بالای 16 سال، متسابقین زیر 16 سال در این بخش به نام‌های محمدحسین جانثاری از اصفهان، علی‌رضا اسحاقی از مشهد، سیدمحمدجواد هاشمی از مشهد به رقابت پرداختند.

در پایان این برنامه، پس از داوری از سوی داوران برتر کشور، در گروه سنی بالای ۱۶ سال به ترتیب نفرات اول تا چهارم، رسول بیگی با کسب 93 امتیاز، اسماعیل مرادی با 86/5 امتیاز، اکبر مراتی 81 امتیاز و سیدمجید موسوی با 75 امتیاز لوح تقدیر و تندیس اسرا را دریافت کردند.

دریافت


همچنین در گروه زیر ۱۶ سال نیز، به ترتیب نفرات اول تا سوم سیدمحمدجواد هاشمی با 94/5 امتیاز، علی‌رضا اسحاقی با 93 امتیاز و محمد جانثاری با 90/75 موفق به کسب عنوان برترین‌های این بخش شدند.

دریافت


جزییات پخش زنده مرحله پایانی این مسابقه در شب‌های آینده در ذیل اعلام شده است:

 روزسه‌شنبه ۱۲ مرداد، رشته اذان داوران: حسینعلی شریف و قاسم رضیعی

 روز چهارشنبه ۱۳ مرداد، رشته دعا داوران: محمدرضا غلامرضازاده و بکایی

 روزپنج‌شنبه ۱۴ مرداد،رشته قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل داوران: سیدمحسن موسوی‌بلده و علی‌اکبر ملکشاهی

همچنین فرازهای مسابقه مرحله نهایی به این شرح است:

رشته اذان: آغاز تا پایان اذان

رشته دعا: فرازی از دعای ندبه از عبارت «هل الیک یابن احمد سبیلا ...» تا «...الحمد... رب العالمین»

رشته قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل: سوره مبارکه « ق آیات ۳۹»

یادآور می‌شود؛ مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه تلویزیونی اسرا، با حضور 40 برگزیده نیمه نهایی از تاریخ 9 تا 14 مرداد ماه ساعت 22:30 از شبکه قرآن و معارف اسلامی پخش می‌شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۲۰:۲۹
0
0
محمدهاشمی دوست صمیمی من در مدرسه نمونه دولتی ابرار است خیلی بچه مودب وباحالیست
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۴:۱۱
0
0
خدا حفظشون کنه
captcha