مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس
کد خبر: 3521115
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس

گروه بین‌الملل: مسابقات قرائت و حفظ قرآن به مناسبت دهه کرامت در خانه فرهنگ ایران در كراچی پاكستان برگزار شد.

مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مسابقات با حضور محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در كراچی، حجج اسلام عابد رضا عرفانی، سید رضی حیدر، رجب علی بنگش و عبدالرزاق پنجتنی، از اساتید حوزه در كراچی، علما و ائمه جمعه و جماعت برجسته این شهر و داوران و قاریان برجسته پاكستانی برگزار شد.
19 قاری و 10 حافظ قرآن از مدارس «الهادی» و «فاطمیه»، حوزه علمیه جامعه المصطفی(ص)، مؤسسه آموزش علوم قرآنی جماران، جامعه علوم اسلامی و مرکز قرآنی فاطمه، در این رقابت‌ها شركت داشتند و در پایان، قاری رحمت‌الله از مؤسسه علوم قرآنی جماران، قاری سید شجاع عباس از حوزه علمیه جامعه علوم اسلامی و قاری یاسر علی رضا از حوزه علمیه جامعه المصطفی در رشته حسن قرائت و همچنین حافظ فرحت عباس، حافظ سید جون علی زیدی و حافظ مغیث حسن، همگی از مؤسسه علوم قرآنی جماران، در رشته حفظ کل، به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
حفظ و قرائت قرآن؛ ابزار برخورداری از زندگی قرآنی
بنا بر اعلام این گزارش، این مسابقات با سخنان محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در كراچی آغاز شد.
وی گفت: حفظ قرآن و قرائت قرآن، باید موجب حضور قرآن در تمامی لحظات زندگی ما باشد. حفظ و قرائت قرآن وسیله‌ای است که ما زندگی قرآنی داشته باشیم.
باقری افزود: در حال حاضر جهان اسلام دوره بسیار خاصی را می‌گذراند. مجموع این نشانه‌ها و شرایط، حاکی از آن است که تمدن نوین اسلامی در حال شکل‌گیری است؛ هرچند که برای شکل‌گیری این تمدن هزینه‌های سنگینی ممکن است پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: شما نوجوانانی که جمعیت غالب مجمع حاضر را تشکیل می‌دهید و همه آنهایی که حضور ندارند و مسلمان و شیعه هستند، باید این مطلب را مد نظر قرار دهند که مسئولیت‌های سنگینی متوجه همگی ما است. هر روز که بگذرد ممکن است در شرایط و وضعیت‌های متفاوتی قرار بگیریم که نیاز به تلاش، کوشش، ایثار و حضور بیشتر به عنوان یک مسلمان مطابق با تمامی آموزه‌های اسلامی داشته باشیم.
باقری تأكید كرد: باید فرا بگیریم که دستورات قرآن چیست؟ سنت نبوی چیست؟ سنت ائمه معصومین(ع) چیست؟ و مطابق آن زندگیمان را تنظیم کنیم.
حجت‌الاسلام عابد رضا عرفانی، دیگر سخنران این مراسم نیز با ذکر حدیثی از پیامبر(ص) با موضوع اهمیت و فضیلت قرآن کریم، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی در سراسر جهان تأثیرات بسیار گسترده‌ای را به جای گذاشته است. از مهم‌ترین آموزه‌های این انقلاب، خودباوری و اعتماد به نفس است که همراه با حوصله، شجاعت و جرأت مقاومت در برابر ستمگران و مستکبران قلدر به مستضعفان جهان اعطا شد.
وی تأكید كرد: این انقلاب بزرگ بدون شک، روش اندیشه و فکری انسان‌های بیدار عصر حاضر را تغییر داده است.
نفوذ قرآن در جامعه بشری؛ بزرگترین ثمره انقلاب
عابد رضا عرفانی ادامه داد: به نظر من از بزرگترین ثمرات انقلاب اسلامی امام راحل(ره)، نفوذ قرآن شریف در جامعه ایران اسلامی و بشری است. در واقع این مهم، خدمت بزرگ امام(ره) به تمام مسلمانان جهان به ویژه جامعه شیعه است. پیش از انقلاب تصور می‌شد که شیعه به حفظ و قرائت قرآن اهمیت نمی‌دهد؛ اما بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی هزاران نفر از جوانان شیعه در ایران اسلامی حافظ قرآن کریم شدند و همچنین هزاران نفر دیگر از قاریان قرآن در مدت کوتاهی نه تنها در مسابقات بین‌المللی شرکت داشتند؛ بلکه رتبه‌های عالی را نیز کسب كرده و جهان اسلام را به حیرت واداشتند.
در پایان مراسم، جوایز نفرات برتر هر دو رشته به قاریان و حفاظ ممتاز مسابقات اهدا شد.

مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس

مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس

مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس

مسابقات قرآنی ایران در كراچی + عکس
captcha