آموزش و ارتقاء مهارت‌های روش تدریس قرآن در طرح دانشجومعلم
کد خبر: 3526181
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
برگزیدگان از طرح دانشجومعلم قرآن کریم می‌گویند؛

آموزش و ارتقاء مهارت‌های روش تدریس قرآن در طرح دانشجومعلم

گروه دانشگاه: با پایان یافتن سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم، برگزیدگان از کیفیت و مطالب ارائه شده در این دوره، سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، طیبه مومنی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی، و پذیرفته شده در آزمون دکترای 95 است؛ او که فرزند سوم خانواده و خود صاحب یک فرزند دختر است، طرح دانشجومعلم قرآن کریم را طرحی موفق ارزیابی می‌کند و می‌گوید: این طرح در بالا بردن توانایی‌های تدریس دانشجویان بسیار موثر بود و کسانی که تا پیش از این، روش تدریس قرآن را نمی‌دانستند، آماده تدریس کرد.

آموزش و ارتقاء مهارت‌های روش تدریس قرآن در طرح دانشجومعلم

وی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به منابع آموزشی سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم، گفت: کتاب‌هایی که در این دوره به دانشجویان عرضه شد، می‌توانست از سطح بالاتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به دانشگاه قرآن و حدیث، محل برگزاری دوره، عنوان کرد: مکان برگزاری طرح در جوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، از معنویت دوچندانی برخوردار بود، ولی با این وجود محل برگزاری دوره، نسبت به بیشتر دانشجویان دور بود، و اگر این طرح در مرکز شهر تهران برگزار می‌شد، برای شرکت‌کنندگان دسترسی بهتری داشت.

مومنی، همچنین با قدردانی از انتخاب و استفاده از استادان برجسته و سطح بالا در سومین دوره طرح دانشجومعلم، گفت: فشردگی دوره اگرچه قدری خسته کننده بود، اما کوتاه بودن مدت زمان این طرح نیز از دیگر محسنات آن است که رفت و برگشت‌های طولانی و کسل کننده را برای دانشجویان شاغل کنار گذاشته است.

وی همچنین گفت: در کنار ارتقاء مهارت‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و روش تدریس، اگر یک دوره صوت و لحن نیز در این طرح گنجانده شده بود، خوب بود و باعث استفاده بیشتر دانشجویان می‌شد.

مومنی در خصوص برنامه‌ریزی‌اش برای انتقال دانش قرآنی پس از طرح دانشجومعلم، با بیان اینکه زکات علم را باید پرداخت، گفت: پس از طی این دوره به دانشگاه آزاد تهران شمال اعلام آمادگی کردم که در صورت نیاز می‌توانم توانایی‌های قرآنیم را برای تدریس به دانشجویان به کار بندم؛ همچنین به مسئولان سرای محله سوهانک نیز برای تدریس قرآن اعلام آمادگی کرده‌ام و منتظر پاسخ آنان هستم.

وی در پایان بار دیگر بر نیاز دوره‌های دانشجومعلم قرآن کریم به آموزش صوت و لحن تاکید کرد و از مسئولان این طرح خواست این آموزش‌ها را نیز در دوره‌های بعدی طرح دانشجومعلم بگنجانند و در برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده دوره، تغییری ایجاد نکنند.

captcha