ایفای نقش حضرت موسی(ع) توسط بازیگری گمنام
کد خبر: 3529862
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
جمال شورجه خبر داد:

ایفای نقش حضرت موسی(ع) توسط بازیگری گمنام

گروه هنر: کارگردان سریال حضرت موسی(ع) گفت: برای بازی در نقش این پیامبر از بازیگری گمنام بهره خواهیم برد.

جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره سریال حضرت موسی (ع) چنین اطلاع‌رسانی کرد: در سریال حضرت موسی(ع) چهره این پیامبر الهی نمایش داده خواهد شد، البته این موضوع به تایید مراجع تقلید و معاونان سیما نیز رسیده است. با توجه به این توضیح بازیگری ناشناس را برای بازی در این نقش انتخاب کرده‌ایم؛ بازیگری که ویژگی لازم را به واسطه جنس بازی و چهره برای این نقش داراست. 

وی افزود: هم اکنون در حال بازنویسی فیلمنامه هستیم، زیرا باید اصلاحاتی که سیما و حجت‌الاسلام مهدی طائب، ناظر محتوایی فیلمنامه مد نظرش بود در کار اجرایی ‌شود. مراحل بازنویسی زیر نظر منصور براهیمی و حجت‌الاسلام رضا مصطفوی، کارشناسان تاریخی و قرآنی مجموعه انجام می‌شود. 

کارگردان فیلم «خلبان» در بخش دیگری از خبر خود آورده است: درصدد هستیم حداقل سه نسخه سینمایی از این کار استخراج کنیم، البته با توجه به تعداد قسمت‌های این مجموعه رسیدن به این خواسته ممکن است. سریال حضرت موسی (ع) حدوداً 55 قسمت خواهد بود، البته ممکن است به طور مختصر از تعداد گفته شده، چند قسمت کم یا زیاد شود. در ضمن مصمم هستیم تا نسخه سینمایی را اکران بین‌المللی کنیم، چون این کار دارای مخاطبان جهانی خواهد بود. 

وی درباره آغاز فیلمبرداری چنین خبر داد: هم اکنون مشغول تهیه بودجه برای این سریال قرآنی هستیم، برای همین اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد فکر کنم اوایل سال آینده فیلمبرداری این کار را آغاز کنیم.

این فیلمساز تاکید کرد: کارگردانی این کار را خود برعهده دارم و امیر شهاب اسماعیلی به عنوان سرپرست گروه کارگردانی در این مجموعه با من همکاری خواهد داشت. صاحب فیلمنامه سیمافیلم است، زیرا مرحوم فرج‌الله سلحشور قرارداد نگارش این کار را با تلویزیون بسته است و به همین دلیل موظف به انجام اصلاحات سیما هستیم. 

شورجه در پایان خبر خود آورده است؛ بازیگران این کار ترکیبی از بازیگران داخلی و خارجی خواهند بود. بازیگران خارجی هم از سوریه، لبنان و مصر انتخاب خواهند شد. تهیه‌کنندگی این کار را سیداحمد میراعلایی برعهده دارد، همچنین حضور مجید میرفخرایی به عنوان کارگردان هنری، تورج منصوری برای تصویربرداری، عبدالله اسکندری به عنوان طراح و مدیر گریم، شیخ انصاری به عنوان مدیر جلوه‌های ویژه در این کار حتمی شده است.

captcha