رفتار بی شرمانه‌ عربستان برای اجتناب از عذرخواهی در رابطه با حادثه منا
کد خبر: 3532874
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
معزی بیان کرد:

رفتار بی شرمانه‌ عربستان برای اجتناب از عذرخواهی در رابطه با حادثه منا

گروه سلامت: رئیس نمایندگی ولی فقیه در هلال حمر ضمن گرامیداشت یاد شهدای منا به ویژه دو پزشک شهید مرکز پزشکی حج و زیارت خواستار عذرخواهی عربستان از خانواده شهدای منا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز 4 مهرماه در همایش بسیجی دیروز امدادگر امروز و تقدیر از پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه این جلسه برای بزرگداشت همه شهیدان به ویژه شهدای مظلوم منا و علی‌الخصوص یاد دو پزشک حج و زیارت شهید جوزی و شهید حسینی برگزار می‌شود اظهار کرد: بی‌شک یکی از خونبارترین حج‌ها منای سال گذشته بوده است.

وی افزود: همیشه در ایام حج به دلیل بی‌کفایتی آل سعود حوادثی پیش آمده اما حادثه منای سال گذشته یکی از خونبارترین آنها بود، این حوادث نشان از بی‌کفایتی خاندان آل سعود در حاکمیت در خانه خدا است.

معزی عنوان کرد: اگر از آغاز اسلام تا به امروز فداکاری‌های شهیدان نبود یقینا راه به جایی نمی‌بردیم زمان پیامبر جانبازی‌های پیامبر و یارانش راه اسلام را گشود و در جریان انقلاب اسلامی از خودگذشتگی رزمندگان باعث پیشرفت کشور شد و ما هیچگاه نباید این فداکاری‌ها را فراموش کنیم.

رئیس نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حجاج دو ویژگی مهاجر الی الله و ضیوف الرحمان را دارا هستند گفت: این دو ویژگی موجب این است که امنیت بالایی برای حجاج در سرزمین وحی فراهم شود اما حجاج در طول سال‌ها با برخورد خشن، بی‌منطق سعودیان روبرو شده‌اند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه بهترین خدمت را به حاجیان و زائران خود ارائه داده است به چنانکه حجاج دیگر کشور‌ها به این امر اذعان دارند. از سال 58 که اولین حج بعد از انقلاب را شاهد بودیم تا سال گذشته تمام تلاش ما این بود که خدمات مطلوبی به زائران ایرانی در کشور عربستان ارائه شود و تا حدود زیادی نیز در این زمینه موفق بوده‌ایم.

معزی با بیان اینکه شهدای منا مظلوم واقع شدند، یادآور شد: این شهدا با زبان تشنه و تحمل شرایط سخت از دنیا رفتند. آنان با رفتار خشن سعودی مواجه شدند ماموران کشور عربستان راه را به روی حجاج بسته ومقدمات کشته شدن آنها را فراهم کردند، اما متاسفانه حتی شاهد یک عذرخواهی نیز از جانب کشور عربستان از خانواده های شهدای منا نبودیم بی شرمانه ترین رفتار این است که کشور عربستان از یک عذرخواهی نیز اجتناب کرده وهمچنان به رفتار ناصحیح خود ادامه می دهد.

وی خاطر نشان کرد:از سوی دیگر دشمنان اسلام از طریق آل سعود در حال ضربه زدن به اسلام هستند و می‌خواهند با نشان دادن چهره خشن و زشت از اسلام این دین را به طور کامل از بین ببرند در حالیکه اسلام دین رحمت است.

به گزارش ایکنا در این همایش همچنین از خانواده دو پزشک شهید منا شهید دکتر جوزی و شهید دکتر حسینی، همچنین 5 تن از اعضای مرکز پزشکی حج و زیارت با اهدای لوج ایثار تقدیر شد.

در پایان این همایش نیز از کتاب «پزشکی حج ایرانیان در طول تاریخ» رونمایی شد.

captcha